Idag har väl merparten någon form av fjärr till sina bilar och mc-branschen på frammars. Fick tips om att det fiskades ettor o nollor på stormarknadens parkering och fundera lite över detta. Tror intresset där var att öppna dörrar och stölda ur fordonen.
Använda fjärr över halva parkeringen, lättsnott?
Automatisk låsning när nyckeln passerat visst antal meter från fordonet, lättsnott?
Använda knapp på fordon för att låsa, lättsnott?
Använda mobilapp för låsning, säkrare eller samma?
Jag använder i regel knapp och det fungerar bara någon meter från bilen, borde inte det vara rätt safe då eller kan dom pejla signalen ändå från ett längre avstånd? Som jag förstått det fungerar bilen som en fjärr med knappen, skickar signalen till fjärren som svarar och låsen öppnar eller stänger.
Skåpan är nog inte så stöldbegärlig men ibland kanske jag har en påse äpplen i som jag vill ha ifred så man undrar ju, ändå.
Använda fjärr över halva parkeringen, lättsnott?
Automatisk låsning när nyckeln passerat visst antal meter från fordonet, lättsnott?
Använda knapp på fordon för att låsa, lättsnott?
Använda mobilapp för låsning, säkrare eller samma?
Jag använder i regel knapp och det fungerar bara någon meter från bilen, borde inte det vara rätt safe då eller kan dom pejla signalen ändå från ett längre avstånd? Som jag förstått det fungerar bilen som en fjärr med knappen, skickar signalen till fjärren som svarar och låsen öppnar eller stänger.
Skåpan är nog inte så stöldbegärlig men ibland kanske jag har en påse äpplen i som jag vill ha ifred så man undrar ju, ändå.