mada
Medlem
Har lite frågor kring fjädringsinställning och byte av fjädrar...
Vilken inställning kör ni (fram och bak) på för banåkning resp grusåkning? Testade samma inställningar som jag hade på min 525 (samma framgaffel) men tyckte den var väl hård och stötig vid gruskörning, kanske gaffeln skiljer i shimsningen? Även dämparen bak kändes lite konstig men det är ju iofs en helt annan än 525'ans PDS. Jag tycker även gaffeln är lurig vid stoppies, det känns som det tar stopp väldigt snabbt när hojen rest sig en bit, inte alls så smidigt som med min tidigare 525'a (som iofs hade tvåkolvsok)
Sen funderar jag på att byta till hårdare fjädrar, orginal är det ju för 70-80 kg fram och 60-70 bak, mkt märkligt... någon som bytt till 80-90kg både fram och bak? Eller ska man ha en storlek mindre bak som orginal?
Tack på förhand..
M
Vilken inställning kör ni (fram och bak) på för banåkning resp grusåkning? Testade samma inställningar som jag hade på min 525 (samma framgaffel) men tyckte den var väl hård och stötig vid gruskörning, kanske gaffeln skiljer i shimsningen? Även dämparen bak kändes lite konstig men det är ju iofs en helt annan än 525'ans PDS. Jag tycker även gaffeln är lurig vid stoppies, det känns som det tar stopp väldigt snabbt när hojen rest sig en bit, inte alls så smidigt som med min tidigare 525'a (som iofs hade tvåkolvsok)
Sen funderar jag på att byta till hårdare fjädrar, orginal är det ju för 70-80 kg fram och 60-70 bak, mkt märkligt... någon som bytt till 80-90kg både fram och bak? Eller ska man ha en storlek mindre bak som orginal?
Tack på förhand..
M