Fixade sk Färgskarv på väggen?

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Jag håller på för fullt och renoverar min nya lägenhet. Har anlitat målare som har spacklat och slipat hela lägenheten, och skulle idag börja grundmåla väggen med "hjälp" av min flickvän :4skrika. Hon har dragit roller på "tvären" lodrätt längs taket.. så det har blivit en liten färgskarv ca 1,5dm ned längs hela väggen. Vi målar direkt på spackel så det suger bra, men blir ändå en skarv som jag misstänker kommer att synas. Ska på med vit täckfärg 2 ggr sen. Någon erfarenhet vad som är enklast och smidigast när det gäller såna färgskarvar? Går det bra att slipa ner lite med sandpapper bara?

Har grundat med takfärg. Och mitt i all misär känner jag lite medlidande då hon har väldigt dåligt samvete för sitt misslyckande... och jag skulle vilja få till det så bra som möjligt så det inte är något att tänka vidare på framöver!

Tack på förhand!!

Lodrätt längs taket?

Om man vinklar rollern.. så går rollern lodrätt när man målar längs taket. Istället för att som i vanliga fall vågrätt, upp och ner mellan golv och vägg.

Är ju som att vara arbetsledare på samhall det här...

Om man vinklar rollern.. så går rollern lodrätt när man målar längs taket. Istället för att som i vanliga fall vågrätt, upp och ner mellan golv och vägg.

Hur smart det är att vara arbetsledare för flickvännen lämnar jag åt er att reda ut. Vad jag däremot med lätthet kan konstatera är att du behöver fila lite på ditt användande av dessa begrepp....ta det lugnt med snack om vem som är Samhallmaterial.

Strid nu inte, blir bara pinsamt när du kommer på att du gjort fel på det uppenbara.

Hur smart det är att vara arbetsledare för flickvännen lämnar jag åt er att reda ut. Vad jag däremot med lätthet kan konstatera är att du behöver fila lite på ditt användande av dessa begrepp....ta det lugnt med snack om vem som är Samhallmaterial.

Strid nu inte, blir bara pinsamt när du kommer på att du gjort fel på det uppenbara.

När folk hela tiden ska misstolka saker fel med flit, istället för att vara seriösa och komma med något vettigt svar.
Men tror du på fullaste allvar att det var seriösa svar med misstolkning pga beskrivningen så.

Uppenbara felet var väl att ställa en seriös fråga inne på allmänt snack

Tror du du skulle passa ypperligt som arbetsledare hos samhall, du talar trots allt samma språk.

Men nu när det är lite klarare vad som hänt kan jag råda dig försöka ta ned ryggen med en sickel.

Tror du du skulle passa ypperligt som arbetsledare hos samhall, du talar trots allt samma språk.

Men nu när det är lite klarare vad som hänt kan jag råda dig försöka ta ned ryggen med en sickel.

Mycket möjligt, tycker dock att man bara kan be om utförligare förklaring om något är oklart. Tycker inte det är så fruktansvärt konstigt förklarat om jag ska vara ärlig, då de flesta som målat en del tidigare bör kunna förstå och refera till vad som kan ha uppstått.

Men jag är väldigt tacksam för ditt tips, ska köpa en ny sickel och testa lite.

När folk hela tiden ska misstolka saker fel med flit, istället för att vara seriösa och komma med något vettigt svar.
Men tror du på fullaste allvar att det var seriösa svar med misstolkning pga beskrivningen så.

Uppenbara felet var väl att ställa en seriös fråga inne på allmänt snack

Blir inte klok på om du begripit att du vänt på begreppen.

Det här kan ju bli en nyttig lärdom, (så du kan briljera med lite vanlig allmänbildning på samhall i en framtida karriär).

Det spelar ingen roll, då färgen bara sitter där för att få inte väggen ska suga så mycket tapetlim.

Målar gör man i tak, väggar sätter man tapet på.

Det spelar ingen roll, då färgen bara sitter där för att få inte väggen ska suga så mycket tapetlim.

Målar gör man i tak, väggar sätter man tapet på.

Icke, tapet sätter man i våtutrymme där man är för snål för att kakla. Eventuellt kan man tapetsera i barnrummen också.

Mycket möjligt, tycker dock att man bara kan be om utförligare förklaring om något är oklart. Tycker inte det är så fruktansvärt konstigt förklarat om jag ska vara ärlig, då de flesta som målat en del tidigare bör kunna förstå och refera till vad som kan ha uppstått.

Men jag är väldigt tacksam för ditt tips, ska köpa en ny sickel och testa lite.

Ber om ursäkt att min frågeställning gav ditt ego en törn, skall försöka linda in den bättre till nästa gång.

Vore min avsikt inte att förstå vad du hade för problem, utan istället håna dig, hade jag haft mer material att jobba med.

Ber om ursäkt att min frågeställning gav ditt ego en törn, skall försöka linda in den bättre till nästa gång.

Vore min avsikt inte att förstå vad du hade för problem, utan istället håna dig, hade jag haft mer material att jobba med.

Då var det helt enkelt jag som missuppfattade dig. Trodde du var ute efter att märka ord, fel av mig och ber om ursäkt!

Jag förstår inte riktigt hur du menar. Men om det blivit en sk. fläsksskarv av rollern så blir det bäst att spackla ut skarven.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph