Jag håller på för fullt och renoverar min nya lägenhet. Har anlitat målare som har spacklat och slipat hela lägenheten, och skulle idag börja grundmåla väggen med "hjälp" av min flickvän
. Hon har dragit roller på "tvären" lodrätt längs taket.. så det har blivit en liten färgskarv ca 1,5dm ned längs hela väggen. Vi målar direkt på spackel så det suger bra, men blir ändå en skarv som jag misstänker kommer att synas. Ska på med vit täckfärg 2 ggr sen. Någon erfarenhet vad som är enklast och smidigast när det gäller såna färgskarvar? Går det bra att slipa ner lite med sandpapper bara?
Har grundat med takfärg. Och mitt i all misär känner jag lite medlidande då hon har väldigt dåligt samvete för sitt misslyckande... och jag skulle vilja få till det så bra som möjligt så det inte är något att tänka vidare på framöver!
Tack på förhand!!

Har grundat med takfärg. Och mitt i all misär känner jag lite medlidande då hon har väldigt dåligt samvete för sitt misslyckande... och jag skulle vilja få till det så bra som möjligt så det inte är något att tänka vidare på framöver!
Tack på förhand!!