Fixa rs inför sommaren! Hjälp (A)

"sportnät" :tungan :lol

Se till att köpa ordentliga kraspuckar. Vet att R&G puckar ska vara bra. Dock så måste du borra i kåpan.

Angående stödet så är det lätt att ta bort bara 2 mindre bultar.
Och sedan måste du bara koppla ur den, dock så undrar jag hur det blir med dödaren som finns i stödet som gör att du itne kan köra när du lägger i 1:an.

Kanske måste byggla kontakten, så strömen går runt?

Okej jag får kolla på dom då ;)
det ska funka utan att göra något men det hände en kompis att han inte kunde köra en tävling pågrund av det ^^

Så här kommer lite bilder på det lilla jag har fixat :P
Började fixa röret idag och det blev sjukt mkt finare reda efter en trekvart (= självklart är det mkt jobb kvar men tycker det är fint redan nu!

Det blev mkt snyggare utan backspeglar och mina två hål tycker jag att jag har fixat mkt snyggare än den andra snubben (A)

Min bakdel blev oxå snygg även fast den inte är tvättad ;)

Sedan ska jag som sagt lacka bensinlocket svart och skruvarna röda (=
tror det blir as nice med svarttanklok som kontrast till det vita prc som den stora skruven med brickan blev som jag lackade svart (=

Har även köpt sådana här moppefuckoH blinkers fram och bak som ligger åh väntar på mig i Halmstad ^^

Bifogat

• röret.JPG
    röret.JPG
    77.2 KB · Visningar: 64
  • skillnad.JPG
    skillnad.JPG
    90.1 KB · Visningar: 51
  • bakdel.JPG
    bakdel.JPG
    92.1 KB · Visningar: 62
  • fulare.JPG
    fulare.JPG
    34 KB · Visningar: 54
  • min snyggare.JPG
    min snyggare.JPG
    82.4 KB · Visningar: 47
  • skruvN.JPG
    skruvN.JPG
    57.1 KB · Visningar: 47
  • utan back.JPG
    utan back.JPG
    91.6 KB · Visningar: 54
  • moppefucko.JPG
    moppefucko.JPG
    8.8 KB · Visningar: 33
Last edited:
Har du bild på hur röret såg ut innan för mitt rör tror jag inte ens går att få så blankt... eller har jag fel? Vad är det du slippar med?

Ett tips är att plocka bort katalysatorn.

Har du bild på hur röret såg ut innan för mitt rör tror jag inte ens går att få så blankt... eller har jag fel? Vad är det du slippar med?

Ett tips är att plocka bort katalysatorn.

Så här såg den ut innan (=

Okej vet du ungefär vart den sitter så ajg vet vart jag ska kapa?

Bifogat

• kukN.JPG
    kukN.JPG
    69.8 KB · Visningar: 56
Trodde kanappt att en RS kunde bli så fin. ;) Riktigt tjusigt! :)

Angående bana är det något jag gärna gjort själv, men kostnaderna/riskerna för att bara prova på är lite väl höga... Tror du kommer gilla det skarpt, verkar kul. :)

Angående bana är det något jag gärna gjort själv, men kostnaderna/riskerna för att bara prova på är lite väl höga... Tror du kommer gilla det skarpt, verkar kul. :)

hihi tack (= fast den är nog snyggare med kåpor, nytävttad och i en annan miljö XD
Det tror jag med! :yoparty

Rostar inte röret vid kontakt med vatten nu när du polerat det? KOm ihåg att jag polerade lite moppegrejer och dom rostade direkt.

Att pröva på en utbildning på bana kommer oavsett vad du tror om dig själv, göra att du kan kontrollera din mc på ett helt annat sätt.

Man måste inte köra över sin egna förmåga och man behöver inte visa att man är snabbast för det är bara att inse att det är du inte.

Jag har kört bana med min förra r6a och ska göra det med min helt nya Aprilia. Tro inte att dom större cyklarna som rullar på banorna är billigare än dom 125or ni har.

Att börja lite lätt och pröva på med en rs 125 kan nog inte bli bättre.

Skulle gärna vilja testa, dock pga nostalgiska skäl eftersom jag hade en då jag också var 16 år.

Rostar inte röret vid kontakt med vatten nu när du polerat det? KOm ihåg att jag polerade lite moppegrejer och dom rostade direkt.

Det är därför dom har den rostskyddande färgen. I och med att det kyls ned för att sen bli tok varmt om och om så kommer det bildas massa kondens. Risken för rost är väldigt stor.

Last edited:
Att pröva på en utbildning på bana kommer oavsett vad du tror om dig själv, göra att du kan kontrollera din mc på ett helt annat sätt.

Man måste inte köra över sin egna förmåga och man behöver inte visa att man är snabbast för det är bara att inse att det är du inte.

Jag har kört bana med min förra r6a och ska göra det med min helt nya Aprilia. Tro inte att dom större cyklarna som rullar på banorna är billigare än dom 125or ni har.

Att börja lite lätt och pröva på med en rs 125 kan nog inte bli bättre.

Skulle gärna vilja testa, dock pga nostalgiska skäl eftersom jag hade en då jag också var 16 år.

Det är därför dom har den rostskyddande färgen. I och med att det kyls ned för att sen bli tok varmt om och om så kommer det bildas massa kondens. Risken för rost är väldigt stor.
Självklart hade det varit bra... Var påväg att testa under en prova-på-dag, men missade det. :( De ekonomiska problemen lär inte minska när man får större hoj, MEN förhoppningsvis ökar inkomsterna lite också. :hihi

Jag hade tänkt lacka röret med värmetåligt klarlack.. hur blir det och håller det?
finns det något annat alternativ?

Självklart hade det varit bra... Var påväg att testa under en prova-på-dag, men missade det. :( De ekonomiska problemen lär inte minska när man får större hoj, MEN förhoppningsvis ökar inkomsterna lite också. :hihi

Eller så gör dom inte det:näsblod

Jag är fortfarande student.

Jag hade tänkt lacka röret med värmetåligt klarlack.. hur blir det och håller det?
finns det något annat alternativ?

När jag hade en sån båge som dig och hade en Jollymoto avgassystem så smorde man inte den med oljan som du häller i din oljebehållare för att rostskydda pipan. Den kommer att behålla metalfärgen men inte vara högblank.

Olja skyddar metalen emot rosten.

Last edited:

När jag hade en sån båge som dig och hade en Jollymoto avgassystem så smorde man inte den med oljan som du häller i din oljebehållare för att rostskydda pipan. Den kommer att behålla metalfärgen men inte vara högblank.

okej räcker det att smörja in den en gång eller och vad är det för olja?
Låter nästan bättre med klarlack...eller?

Så här såg den ut innan (=

Okej vet du ungefär vart den sitter så ajg vet vart jag ska kapa?

Blider från pressons tråd...

attachment.php

Finns flera bilder i hans tråd.

Det är den stora biten som är katalysatorn. Den lilla framför är en strypning som fanns på hans hoj då den inte var FP.

Blider från pressons tråd...

attachment.php

Finns flera bilder i hans tråd.

Det är den stora biten som är katalysatorn. Den lilla framför är en strypning som fanns på hans hoj då den inte var FP.

Aah tack så himla mkt! Någon effektskillnad som en dödlig människa märker av tro och någon som vet om man får ta av den enligt reglerna i 125 standar?

Okej, vid närmare eftertanke lär väl inte mina heller göra det de närmsta åren. :näsblod Dock känns det som att alternativen är krashkåpor eller att ta smällen och betala när man går omkull, och inget av det kändes vidare motiverat med tanke på att jag bara hade en halv säsong kvar på 125:an när bana började bli aktuellt...

Men kommer nog bli lite banåka med KTM:en i sommar. :)

okej räcker det att smörja in den en gång eller och vad är det för olja?
Låter nästan bättre med klarlack...eller?

Tror inte du hittar en klarlack som klarar 600grader eller?

Okej, vid närmare eftertanke lär väl inte mina heller göra det de närmsta åren. :näsblod Dock känns det som att alternativen är krashkåpor eller att ta smällen och betala när man går omkull, och inget av det kändes vidare motiverat med tanke på att jag bara hade en halv säsong kvar på 125:an när bana började bli aktuellt...

Men kommer nog bli lite banåka med KTM:en i sommar. :)

Alltså om du har helförsäkring och går en SMC utbildningen är det fortfarande samma sak som att köra på vägen. Alltså din försäkring gäller till 100% eftersom det räknas som trafikövning.

Jo det ska bli roligt att testa motard på bana.

Last edited:
Aah tack så himla mkt! Någon effektskillnad som en dödlig människa märker av tro och någon som vet om man får ta av den enligt reglerna i 125 standar?

Ja, det skulle jag tro inte några stora ökningar men den lär gå renare och starkare i hela registret, kanske får 5-10 km/h på toppen- något sånt skulle ja tipa på.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti