Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
zippo skrev:gör det nåt på effekten om man har lite småbucklor i kröken?
jag har nämligen det själv...
crallan skrev:På TLC europe i Landskrona såg jag ett kit där man stänget båda ändarna på kröken, trycksätter den (bilventil i ena änden) Sen värmer man bucklan och vips så ploppar den ut av övertrycket... Har inte provat själv än men det tänker jag nog göra för jag har också fått en fet bula i min ena böj..
Mer tips nån??
Fyll den med så mycket vatten det bara går..täpp till (med kork?)
sen in i frysen! Låt den ligga en 5tim kanske..men ha koll hela tiden så att den inte spricker!
Detta funkar, provade med min 125cc krök! Jag lät den dock ligga inne lite för länge, så den sprack längs svetsfogen..Men det var bara svetsa, och kröken var nästan större än orginal
Kan bara rekommendera det...Om man är hemma och kan kolla till den då och då
Barrett skrev:Utan att vara någon mästare i ämnet så vågar jag påstå att det gör det. En buckla påverkar ju volymen & gasernas strömmar.
zippo skrev:jag har några små bucklor som kanske går in nån halv centimeter eller så..
har det nån betydelse.. för jag tycker den är lite seg... kan det vara det?
Barrett skrev:Blev den segare i samband med att du fick bucklorna så är det ju givet. Beroende på vart dom sitter & hur mkt dom påverkar volymen kan det nog göra allt från stor skillnad till i princip ingen alls.

Barrett skrev:Vad finns det för lämpliga färger att använda som pallar temperaturen när det ska lackas om?
Borsiin JR skrev:Annars kan man lämna in avgasystemet till en del cross/enduro handlare som antingen lämnar iväg eller blåser ut avgassystemet själva. Kan bla rekomendera Keva motor i Hässleholm....
Borsiin JR skrev:Jag har rätat ut mängder av 2-t avgasystem och jag gör det med metoden pluggar i ändarna och trycksättning, se dock till att du inte har en ventil i ena änden utan att du snabbt kan släppa trycket för att minskar risken för att avgasystemet öppnar sig om du skulle värma för mycket.....

farmerlip skrev:Enda braiga sättet är som sagt med värme och lite övertryck. Du kan enkelt snida till detta. Brädbitar, cykelslang, gängad stång. Gasol räcker för att värma.
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |