FIVER's aktiviteter 2009

nice

körde en svart hoj med startnr 15 :) skicka gärna till min mail tobbe748@hotmail.com

Det var min far som fotade lite, dock mest på mig och lillebror.
Men några få lyckliga fastnade med på den lilla tiden han stod där.
Startar en ny tråd så slipper det hamna massa onödigt i denna. Men har några dagar kvar på min semester, så ni får snällt vänta några dagar då jag vill njuta av den lilla frihet jag har kvar:fyllisar

Körde i regnet hos er den 3 aug. Första gången med regndäck funka kanon men blev lite rädd när man fick vattenplaning i slutet av rakan(240-250km/t).
Kanonkörning men regndräss måste jag ha, lite kall i slutet av dan.

Premiären med däckvärmare i morgon men fick höra att man behöver en adapter för att kontakten ska passa i era uttag.

Hyr jag en sån av er eller? Om inte, vad heter adaptern och var köper jag den?

Premiären med däckvärmare i morgon men fick höra att man behöver en adapter för att kontakten ska passa i era uttag.

Hyr jag en sån av er eller? Om inte, vad heter adaptern och var köper jag den?

Allt finns på biltema:tummenupp
44-571

Bifogat

• 44-571_l.jpg
    44-571_l.jpg
    11.1 KB · Visningar: 44
Last edited:
Nu blev jag förvirrad då bilden du la in inte stämmer med artikelnumret.

Ska det vara övergång 1-fas till Schuko eller tvärtom?

Denna?

Bifogat

• Archive_Product_images_44_Large_44-572_l.jpg
    Archive_Product_images_44_Large_44-572_l.jpg
    9.8 KB · Visningar: 41
instämmer, endast en crash måste väl vara nånsorts rekord det med? :tummenupp

nån som sett några bilder förresten, stog ju en del och fota här och där..

Last edited:
-Var det inte nån som vände å började köra vänstervarv istället?:confused:

Last edited:
jopp, helt sjukt, men arrangörerna rödflaggade direkt så det hann aldrig hända nåt.

trodde jag såg i syne när jag såg en hoj komma åt fel håll inne på banan (stog och tankade på 1a parkett) :dummer vilken dåre.

nja riktigt så var det inte, det rödflaggades och en kille lyckas att inte se alla lapor(dom nyinstalerade) och flaggan så på varv två så tog han depåutfarten in istället , inte det smartaste draget kanske.

Vid en senare rödflagg( vilken insident jag tror ni pratar om) då vänder en i depåkurvan och åker tillbaka för att fråga Skalman , ja så dumt om hur han pekade:va, han vänder igen och åker in.
En liten stund senare dyker nästa kille upp som är ute typ på varv 3:D utan och har sett lampor flaggor ja vad kan man göra mer än å skratta, tur dock att dom var ensamma i princip där ute.

Tack annars för en ok körning :yoparty

Det var en mycket trevlig kväll igår på Anderstorp. :tummenupp

Dock måste jag säga att det känns mer än vådligt att blanda gatåkare med licensåkare. Dels pga försäkringsfrågan, dels pga av fartskillnaderna. Just fartskillnaden blir ibland enormt stor och hur gärna man än vill och försöker så kan det vara svårt att bedömma framförvarandes hastighet när man t.ex. kommer brakandes "ner" från rakan in i flaskhalsen. :näsblod

Jag vill absolut inte påstå att licensförare = snabb men om man blandar rejsfolk som har +/- 1:40-tider som personbästa med totala nybörjare som kanske ligger över 2 min så blir det farligt. Detta kanske är priset man betalar för öppen depå en sådan här kväll och det accepterar jag helt men nog är det tänkvärt.

Jag hoppas det finns gatåkare som läser en sådan här tråd så att de förstår att vi som har ett högre tempo INTE har lust att skrämma livet ur dem :krama utan att vi bara försöker få så mycket schysst åkning som möjligt. Som jag upplever det är det ofta skillnad på gatgrupp och licensgrupp i den bemärkelsen att gatgruppen är betydligt mer ödmjuk. I licensgruppen får man vara beredd på o stå ut med att det kommer en och annan lågflygande projektil och tar ens spår... (Omkörningarna är snävare etc.)

Som sagt i början... Det var en mycket trevlig kväll på Torpet och jag hoppas på fler :yoparty

Grymt kul de första 2 timmarna.... sen rasade min motor:(

Grymt kul de första 2 timmarna.... sen rasade min motor:(

Usch då, jag har en halv motor till en sådan om du är intresserad. Vad rasade?

Håller förövrigt med övriga talare att det var en toppenkväll.

/Urban

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma