FIVER's aktiviteter 2009

Nu har vi möjlighet att ta emot kortbetalning också. Det är bra om ni undviker kontanter, då vi vill minimera kassan pga stöldrisken.

Undrar om det finns någon plats i gat gruppen på söndag?
om det är dropp in är det då i mån av plats?
Kör sugen.

Undrar om det finns någon plats i gat gruppen på söndag?
om det är dropp in är det då i mån av plats?
Kör sugen.

Vad jag har förstått så är det fullbokat båda dagarna, men om man som du bor "nära" så kan man ju ta en sväng inom och se om det ändå finns en möjlighet.

Kanontrevlig dag idag, strålande väder, lagom med folk å bra organisation! :tummenupp Hade det inte varit för att jag sitter på akuten å skriver det här så hade det varit helt perfekt... :)

Liten uppdatering, några ben är av i foten, så jag ska snart in å opereras. Shit happens :)

Last edited:
håller med hostic.. det va skitbra idag.. tills runt klockan ett då vårat pass slutade med endast 6-7 varv.. sen var det nästa grupps tur.. undrade lite vad som hände med tydligen skulle alla få köra lika mycket.. och det kan ja köpa.. nästa pass slutade med 3 varv... nu började man undra vad som händer på riktigt.. 3 varv??:va kunde lika gärna gett fan i släppa ut oss..

summan av kardemumman är förljande :

från klockan (runt) 13 tiden fram till 17 körde jag o den gröna gruppen totalt 8-9 varv på fyra timmar? hur går detta ihop? detta sög verkligen då man ändå slantat upp en del stålars..

pratade med skalman och han tog till sej av kritiken..:tummenupp och det tycker ja FIVER ska göra.. för detta va inte helt galant genomfört.. ni kunde tagit ett kort förarmöte vid 12tiden kanske o informerat att det skulle bli kortade pass.. men sen är det skillnad på kortade pass och Noll körtid.. 3 varv hinner man knappt krypa ner bakom kåpglaset..

förslag: Kör passen i 30 min om ni ska ha det.. börja inte korta av dom.. då blir det bara bajjmacka av alltihop, vilket det nu oxå blev.. i västa fall får väl någon grupp ett pass mindre.. men hålla med på småpass är inge bra..

slut från mej

men som sagt... ta till er kritiken så blir blir iaf ja nöjd :)

mvh robb

Last edited:
1½ varv på en "ny" hoj jag köpte igår, på väg til banan ... :(

Motoren är död.... Hojen är en 2008, med 300 mil på klokken...

Jag vet inte helt om det var en bra dag..... shit happens

1½ varv på en "ny" hoj jag köpte igår, på väg til banan ... :(

Motoren är död.... Hojen är en 2008, med 300 mil på klokken...

Jag vet inte helt om det var en bra dag..... shit happens

var det din hoj som skar efter långa rakan eller?

riktigt tråkigt o se.. speciellt på första passet oxå..

Kanon dag som vanligt!:)
Tråkigt med körtiderna på slutet bara. Men ni har fått kritik å brukar lyssna på dom som åker så antar att de blir bättre nästa gång. Hade ju varit bättre som robban sa att fortsätta köra 30 min elle rkorta ner till iaf 20 min de sista. Nu blev de ju 10 min pass de sista å de känndes rätt drygt å vänta 1 timma extra förden lilla stunden.

En anna sak ja tänkte på. Väldigt många har problem med att ta sig in i depån rikgit. vet att ni oftast informerar om detta å även låter nya på banan stanna kvar efter. Men ni som e osäkra.Se till att hålla er på rätt sida redan vid rakan innan vänstern före karusellen. Många byter efter vänstern å går direkt från högerspår till vänsterspår. Ja hade itne sagt något om de var 1 eller 2 gånger men de va för ofta idag å kanske rena turen att de inte hände något? Påkörningar bakifrån e så jäkla onödiga för båda parter.

nuff said, tackar för kanondag återigen

håller med hostic.. det va skitbra idag.. tills runt klockan ett då vårat pass slutade med endast 6-7 varv.. sen var det nästa grupps tur.. undrade lite vad som hände med tydligen skulle alla få köra lika mycket.. och det kan ja köpa.. nästa pass slutade med 3 varv... nu började man undra vad som händer på riktigt.. 3 varv??:va kunde lika gärna gett fan i släppa ut oss..

från klockan (runt) 13 tiden fram till 17 körde jag o den gröna gruppen totalt 8-9 varv på fyra timmar? hur går detta ihop? detta sög verkligen då man ändå slantat upp en del stålars..

pratade med skalman och han tog till sej av kritiken..:tummenupp och det tycker ja FIVER ska göra.. för detta va inte helt galant genomfört.. ni kunde tagit ett kort förarmöte vid 12tiden kanske o informerat att det skulle bli kortade pass.. men sen är det skillnad på kortade pass och Noll körtid.. 3 varv hinner man knappt krypa ner bakom kåpglaset..

förslag: Kör passen i 30 min om ni ska ha det.. börja inte korta av dom.. då blir det bara bajjmacka av alltihop, vilket det nu oxå blev.. i västa fall får väl någon grupp ett pass mindre.. men hålla med på småpass är inge bra..

slut från mej

mvh robb

:tummenupp Instämmer, helt meningslöst att stanna kvar 1½ timme för 3v.
Sedan var det riktigt dåligt med ström...

Annars, en kanondag som vanligt.

Synd på er som vurpade eller sprängde motorn,,, det var några styckna:(
//
Benny

slut från mej

mvh robb

Vi tar åt oss av kritiken, men rätt ska vara rätt; vi körde halvtimmar fram till 15.00, inte 13.00.

Att det blir så är för att annars får en grupp köra ett extra pass, men kortar man till 20 min de 2 sista passen blir det samma antal för alla. Till i morgon ändrar vi bärgningsrutinen och tar tid av den klass som orsakat bärgningen istället, då blir det mer rättvist. Röd grupp orsakade mer omfattande bärgning än efterföljande grupp. Vi får hoppas att alla kör lite mer med insidan imorgon.

Vi tar åt oss av kritiken, men rätt ska vara rätt; vi körde halvtimmar fram till 15.00, inte 13.00.

Att det blir så är för att annars får en grupp köra ett extra pass, men kortar man till 20 min de 2 sista passen blir det samma antal för alla. Till i morgon ändrar vi bärgningsrutinen och tar tid av den klass som orsakat bärgningen istället, då blir det mer rättvist. Röd grupp orsakade mer omfattande bärgning än efterföljande grupp. Vi får hoppas att alla kör lite mer med insidan imorgon.

låter suveränt stefan! men sanningen är den att det blev faktiskt 6-7 varv näst sista passet.. och det var runt där.. skitsamma..

låter skitbra att ni tar till er av kritiken:tummenupp

hoppas att det gick bättre idag!

mvh robb

Vi körde ju för fan 2 och en 1/2 timme. Hela kroppen värker. Jag fick iaf nog. Tyckte att allt flöt på fint. Tack för detta. Enda felet var att det kunde gått nån sekund fortare bara.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back