FIVER's aktiviteter 2009

Man ska klara 95 dbA, hur man gör det lägger vi oss inte i. Överskrider du nivån blir du plockad av banan. Varför chansa, och vara tvungen att skruva när de andra kör, när du kan skruva hemma och köra på banan? Måste väl vara bättre att skruva i lugn och ro hemma istället?
Det där är väldigt sunt, vissa arrangörer kräver ju orginaldämpare. Till rettan har jag ingen, och på gixxern måste jag isf byta hela avgassystemet. :( Och båda ligger inom gränsen.

Hur ser vädret ut där nere? Enligt väderleksrapporterna har vi sol och uppehåll här i Göteborg, men jag ser regnet utanför på gatan med mina egna ögon. Så jag vågar inte lita på SMHI. Hur ser det ut där nere?

Japp, kanonväder.

Ni som tog kort längs banan: kommer ni att lägga upp bilderna någonstans på nätet?

Jösses vad mycket körning det blir med öppen depå:tummenupp
Tyvärr började min koppling slira redan efter nån halvtimme. Sista varvet jag körde kom jag upp i 70km/h.

Nån som vet hur det är med den stackars dansken som skadade sig i måndags? Tydligen ganska alvarligt skadad.

Han ligger på Sahlgrenska. Har opererats flera gånger pga inre blödningar i buken. Enligt min senaste rapport som jag fått så får man väl säga att läget är kritiskt. Håll tummarna och tänk på honom..

Sugen på kvällskörningen 2 juni, den dagen var öppen för gatåkare ocskå va?
Mvh Jonas

Enligt senaste rapport i eftermiddag, är läget för honom fortsatt kritiskt och inte att betrakta som stabilt.
Hoppas innerligt att det vänder snart..

Vad va det som hände där egentligen?
Håller tummarna att allt går bra med honom.

Goda nyheter :)
Tillståndet har succesivt stabiliserats såpass att han nyligen har förflyttats tillbaka till sjukhus i Danmark. Förmodar att han kommer återhämta sig utan några större fysiska men.
(obs. att denna olycka inte var under Fivers körningar, även om den diskuterats här)

Nu är bokningen stängd till den 2 juni, men det finns gott om plats kvar i båda grupperna.

kan man köra upp imorgon 22mil med full garanti att man får kört i racegruppen?

mvh tobbe

Hela 6 stycken har föranmält sej! Vi har 120 platser tillgängligt, så du får själv dra dina slutsatser.

Är det så att man inte vill ha möjlighet att föranmäla sej till kvällsträningar? Man har ju en femtiolapp att tjäna på att föranmäla sej!

kanon

kanon,tack

Hela 6 stycken har föranmält sej! Vi har 120 platser tillgängligt, så du får själv dra dina slutsatser.

Är det så att man inte vill ha möjlighet att föranmäla sej till kvällsträningar? Man har ju en femtiolapp att tjäna på att föranmäla sej!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman