Fiver trackdays 2010!

VIKTIGT!
Nu är licensgruppen på fredagen fullbokad. I gatgruppen finns det cirka 30 platser kvar. På lördagen och torsdagen finns det fortfarande några platser kvar.

Nu fattar jag inte riktigt:va på anmälan står "23 April ENDAST GATGRUPP"... Är det licenskörning alla 3 dagar i allafall!?

Nu fattar jag inte riktigt:va på anmälan står "23 April ENDAST GATGRUPP"... Är det licenskörning alla 3 dagar i allafall!?

Ja, det är licenskörning samtliga dagar. Dock är fredagens licensgrupper fullbokade, det finns endast plats kvar i gatgrupp på fredagen.

Är det ett krav att man ska ha löst ut sin licens om man kör i den gruppen eller kan man byta till gat även om man har en race hoj

Racehoj i gatgrupp spelar nog ingen roll bara racehojen är påställd och försäkrad. Mao är en oreggad racehoj mycket olämplig att köra gatgrupp med om man ska följa reglerna...

Handlar om ansvarsfråga vid eventuell olycka!

Racehoj i gatgrupp spelar nog ingen roll bara racehojen är påställd och försäkrad. Mao är en oreggad racehoj mycket olämplig att köra gatgrupp med om man ska följa reglerna...

Vilka regler?
Fiver brukar väll inte kräva regad hoj i gatgrupp!?!

Jag vet att även andra org kräver reggad hoj i gatgrupp. Varför förstår jag inte. Det finns väl inga försäkringar som gäller där?

Jag förstår att man inte kan ha folk utan licens i licensgruppen där alla är försäkrade via svemolicensen.

Nr18 har säkert svar??

Jag vet att även andra org kräver reggad hoj i gatgrupp. Varför förstår jag inte. Det finns väl inga försäkringar som gäller där?

Jo, det gör det faktiskt. Trafikförsäkringen gäller än så länge alltid vid körning i gatgrupp. Ej att förväxla med vagnskada osv. I licensgrupp är försäkringen kopplad till person, i gatgrupp är försäkringen kopplad till hoj. Trafikförsäkringen täcker den andres personskador men det gör inte licensförsäkringen... Skulle kunna bli dyyyyrt för föraren av den oförsäkrade hojen...

Nr18 har säkert svar??

Det är bara det att det kommer 100 svar innan det rätta svaret, så tillslut vet man inte ens vilket svar som är det rätta svaret, alla vet ju bäst å tror sig veta det rätta svaret så kanske alla svar är det rätta svaret :arsele:arsele

"ironi"

Ej att förväxla med vagnskada osv.

Finns även vagnskador (hos B & MC t.ex) som gäller vid bankörning så länge det inte är med tidtagning eller ses som träning inför tävling, vilket det troligtvis görs om det är R-förare med "rena" racehojar i gruppen.

Så vad gäller på Fivers bandag? Önskar endast svar från fivers reprecentanter då frågan är specifik för denna dag, övrigt tyckande är i detta läge ej av intesse...

Vi tillåter oreggade hojar i gatgruppen och rekommenderar att man tecknar en personförsäkring som tillåter riskfyllda sporter.

Jo, det gör det faktiskt. Trafikförsäkringen gäller än så länge alltid vid körning i gatgrupp. Ej att förväxla med vagnskada osv. I licensgrupp är försäkringen kopplad till person, i gatgrupp är försäkringen kopplad till hoj. Trafikförsäkringen täcker den andres personskador men det gör inte licensförsäkringen... Skulle kunna bli dyyyyrt för föraren av den oförsäkrade hojen...

Kan du ge ett enda exempel där det blivit dyyyrt för föraren av den oförsäkrade hojen?
Vi har arrangerat bandagar i 10 år, och har inte ett enda sånt fall.

Finns även vagnskador (hos B & MC t.ex) som gäller vid bankörning så länge det inte är med tidtagning eller ses som träning inför tävling, vilket det troligtvis görs om det är R-förare med "rena" racehojar i gruppen.

Det enda fall där vagnskada kan komma ifråga är på SMC's kurser. Motbevisa mej gärna.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...