Firmafest för 400 pers?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Vad gör man på en firmafest för 400 pers? Lokal finns men tema? Musik? Underhållning? Utmaningen är att få folk att slippa sitta still under hela middan och bara äta och titta på nån chef som pratar skit. Bra tajming under kvällen alltså. Budgeten är hyfsat tilltagen.

Vaffan skulle jag in i festkommittén och göra...

Någon lämplig föreläsare som berättar något kanske. Sånghäften och mycket sprit! Band som spelar efter middagen

Jag ser framför mej någon föreläsare eller komiker.
Föreläsare så tänker jag mej annie seal eller någon äventyrare(minns inte namnet på han just nu stora svensken)
Komiker kanske betnér duger.

Komiker som konferencier är bra. Livemusik är ett måste, där är frågan om det ska vara "after ski" eller "dansvänligt". Blandad ålder på besökarna, fullsändigt omöjligt att tillfredsställa alla med andra ord...

Komiker som konferencier är bra. Livemusik är ett måste, där är frågan om det ska vara "after ski" eller "dansvänligt". Blandad ålder på besökarna, fullsändigt omöjligt att tillfredsställa alla med andra ord...

När ni vill ha ett så komplett arrangeman kan det ofta vara värt att ta in "nån som kan"..
Vi har haft flera bra fester med hjälp av Creative Events som styrtupp allt från artister, talare till catering och cateringpersonal...

Ring Dan på Creative Events så kan de ordna allt åt er. Ni får en "meny" med olika teman och "paket"...

En kickoff med fler än 100 måste vara någolunda städad. Är den mindre kan man satsa på det viktigaste.

Bifogat

• Firmafest.jpg
    Firmafest.jpg
    55.9 KB · Visningar: 188
IT-bolag? Hyr Jean Banan och nån intern idiot som kan dra insiderskämt om Java.

Åta dig att ordna tillställningen, förklara att det blir en biljettkostnad på 1000:- även med respektive för att få det att låta prisvärt. Inkassera, säg upp dig med ett sms, dra jorden runt, skicka ett vykort.

Vi körde ett "Hollywood" tema senast vi hade kickoff. Det var ganska enkelt då man lade fram det som så att det är röda mattan som gäller.
Oj vad jobbigt, tänkte nog de flesta men om man ger ett par hintar så blir det extremt enkelt. Vi hade folk som kom som Axl Rose, James Bond, Angus Young, Charlie Chaplin, Jessica Rabbit, Neo osv. Vissa var enkom uppklädda. Det blev sjukt bra för de som går in för det får freaka loss, övriga får ta det på den nivå de vill. Vissa kände man inte igen och hade ingen aning om vem det var.

Vad är det för skillnad på en firmafest och en kickoff? Brevskrivaren verkade ju fixa en firmafest, fast det kanske är samma sak, fast med ett finare engelsktklingande uttal.
:confused:

Usch, du väckte minnen till liv. Nån IT-fylleskiva jag var på välkomnade oss till "Admin-baren, dvs fulla rättigheter"...

:rofl

ORD!

VI hade en "fun-guy" som helt plötsligt utbrast: "Va ere, jobbar ni på Intentia eller?" Med typ 20% som kom därifrån och on-going projekt med dem som partner föll det i sådär god jord.

Personligen fattar jag fortfarande inte vad som var kul, han kanske hade träffat nån en gång som var tråkig som jobbade där :va?

Om man vill krångla till det så valfritt tema med lite musik och obegränsat med alkohol, eventuellt karaoke också så blir det bra.

Vill man vara enkel så kör man med obegränsat med alkohol och eventuellt karaoke.

Sist jag var på kickofff så var fördrinkarna ren gin i cocktailglas och sen fortsatte det i samma tema. :D Roligt var det, dyrt blev det (för företagen) och riktigt full blev man. :tummenupp

Edit: Det kan ha varit livemusik och karaoke också men jag är inte riktigt säker. :gnissla

på en del ställen jobbar det tråkigare personer än på andra....:näsblod

Absolut, jag har bara svårt att se att ju Intentia skulle vara ett av dem. Och även om det skulle vara så, så är det dåligt forskat om man tror att publiken skulle köpa det. Jävla inavel i den där branschen...

Nu börjar det ta form! Vi ska vara på Tyrol och det blir Hollywood-tema! :)

Vad ska jag klä ut mig till?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...