Firestorm vs SV1000s

Ok, det är dryga tusingen under vad jag betalt för halv/hel på SVn!! 28, garage, utanför Malmö (Vellinge)...

Nöjd med Firestormen btw?
 
Ok, det är dryga tusingen under vad jag betalt för halv/hel på SVn!! 28, garage, utanför Malmö (Vellinge)...

Nöjd med Firestormen btw?

Mycket :tummenupp som sagt det är bra om du bara bytta kammkädjestr.mycket pålitlig maskin,har en polare i grekland som har en ¨98 sen den var ny,har kört med den ca8.500 mil och rullar fortfarande! utom vanlig service han har bytt 2ggr.sträkaren och hjullager bak:tummenupp jag tycker de helt ok. sen som sagt fjädring har inget ¨elite¨ komponenter men duger aldelles utmärkt för vardagskörning och rätt hård gatukörning + jag tycker själv den är snyggast:tungan
 
Det funkar inte att låta någon annan rådgöra vilken modell du ska välja.
Jag stod inför samma problem,men stack till "din mc" o pröva en sv 1000,
Kanon mysig hoj men tyckte den kändes stor o något klumpig,dessutom hade jag svårt för designen.
Stack efteråt till honda mc center o körde VTR,en den blev min efter ca 1 timme.. Jag blev kär:kär .
 
Det är väl bara på dom äldre - innan 02/03? som kamkedjesträckarna var dåliga.
Honda fixade till dom då.

Pillar just på några som sett 4500 mil o dom e som nya - dom är från -04.
 
Jag har en sv1000s och ljudet är grymmt, snäppet bättre än på VTRen, men jag blev lite besviken när en polare körde ifrån mig gång på gång, jag tog i början sen uppe i lite hastighet så kom han ifatt och ifrån med sin gamm VTR. så VTRen går bättre, men sv´n har nog en av hojvärldens snyggaste rövar !
 
SV1000 finns väl inte heller som ´08? De som uttalat sig om att ljudet skulle vara fetare på SV har nog aldrig lyssnat på en VTR med rätt pipor...:tungan

VTR med rätt pipor skulle kunna vara en med LeoVince kolfiber. Lägger en "lagom" bullermatta! Framför är ljudet vid avslag/motorbroms fantastiskt! :yoparty

VTR rullar som tidigare sagt på sista säsongen, försäljningsmässigt alltså. Klassiker. Känns inte som om SV1000 har samma "aura" som VTR.

/DR J
 
Hade en firestorm för ett par år sedan, kör nu Sv1000, naken version.
Väldigt trevliga allround hojar båda 2.
VTRén är mer bakhjulsbenägen än SV´n.
Det e bara att köpa :)
 
Ja, det skulle verkligen kunna vara en helrätt kombination :tummenupp


:D Har haft.

Till trådskaparen: Köp VTR 02´eller senare. Häng på slip-on (med dB-killer så klart...(swekop = polis...? :tungan )) dynojeta(eller motsvarande), kn-filter bänka,och sätt öhlinsfjädrar i framgaffeln och du har bra förutsättningar för hojskoj! :tummenupp
 

Bifogat

  • slipon.jpg
    slipon.jpg
    45.9 KB · Visningar: 59
VTR rullar som tidigare sagt på sista säsongen, försäljningsmässigt alltså. Klassiker. Känns inte som om SV1000 har samma "aura" som VTR.

/DR J

Vill man ha klassiker stämpeln med "SV motorn" så är det bara att shoppa en TLS. Mer krut, mindre vikt och en roligare hoj får man på köpet. :tummenupp
Gillar man inte designen får man väll köpa en VTR då... :hihi

SV1000 har ju absolut inte samma aura som en VTR. Och jag förstår inte de som klagar på VTR ljudet! :va Det är ju helt underbart ! - om det sitter lite mullerburkar på. :)
 
KANONTRÅD tamefan

Ni som har kört VTR, SV och TLS/TLR så tyck gärna till, ifall ni läser tråden!

Stått själv och velat en förbannat lång stund, eftersom själv skulle vill ha en mer allroundhoj av litertwintyp.

Ducati i all ära, men prislappen........

De jag själv kika på är också SV enlitare, firestorm och om kanske prislappen får bestämma då TLS.

Håller med många i tråden.
- SV snygg bakände
- Firestorm påtlitlig
-TLS billig, men där kan det hända grejer.


Detta även efter diverse även inhämtade omdöme från polare, google det mesta när man letar eller!? efter nått:)


Men det slutar ju alltid på personlig känsla, vilket just nu är ett frågetecken.

Har provkört både lille och store SV. På grund av "off-season" så har de andra inte blivit av.

SV'n tyckte jag var kanon.

Men, efter har läst tråden, så måste jag testa mer. "Bakhjulsbenägenhet", det är ju en av de roligaste grejerna.

Är själv mer fokuserad på lägre vikt än sista hästkrafterna. (lägre vikt brukar vara det bästa för bushoj).

Efter ha läst tråden, så trodde jag att vtr var mer klumpeduns. Det här måste testas...


EDIT: På MC-Mässan i Göteborg, så ville man känna på både VTR och SV enlitare.
MEN: Försäljningen har upphört av båda pga de inte klarar framtida miljökrav berättade de. Va fan...:mad:
 
Last edited:
KANONTRÅD tamefan
:

VTR är smidig som sjutton. Smal, hyggligt låg tyngdpunkt. Byt ljuddämparna och du landar på en torrvikt på ca 185kg. Inte för illa för hojtypen. Sen är den snygg också, framför allt i mattsvart (-03)! Gå på bakhjulet? Ja, lugnt! :yoparty

Glöm inte att gå in på VTR-forumet för vidare info och tips: www.vtr.nu . Ok för att de är insnöade på sin hoj, men de vet en massa!

/DR J
 

Bifogat

  • VTR1000FFIRESTORM-2003.jpg
    VTR1000FFIRESTORM-2003.jpg
    21.4 KB · Visningar: 71
Men, efter har läst tråden, så måste jag testa mer. "Bakhjulsbenägenhet", det är ju en av de roligaste grejerna.

Ska du "stunta" eller köra längre sträckor på bakhjulet så kan du stryka SV/TL direkt.
Inte för att de inte går att wheela en TLS, det gör den av sig själv. Men oljepickupen sitter på ett synnerligen dåligt wheelie ställe och motorn oljesvälter relativt fort - obra. Lite powerwheelies är OK, men inga sådanadär kilometer wheelies. :(
Eftersom SV'n i princip är samma motor antar jag att det gäller den också.

VTR'n är ju inte direkt översvår att wheela med heller...

:hej
 
Du kan ju kolla lite va dehär killarna säger när de kör eller bara titta på lite V-tvin bus.

http://bikerpunks.com/videos/fastbikes-honda-vtr-ducati-916-suzuki-tl-1000r.html

Jag är ju superpartisk när det gäller VTR-TL. Så jag säger ingeT(L).

/N

Hmmm i den filmen säger de väl "However slow the VTR is on top it is still THE KING OF WHEELIES" :tungan

Samt om TL(R) det återkommande "Running wide problem"....samt spiken i kistan..."A shitty bike" :tungan

Samt typ två miljarder "Fuck" :D

/P.Artisk
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top