Firestorm eller TL 1000s

Twosaint skrev:
Varför just mellan TLS och VTR ?
Skiljer ju inte så många pengar upp till en TLR.
Då får du väl lägga till en VTR SP-1/2 och en RSV Mille (R) i diskussionen också för rättvisans skull... :)
 
Eldstorm skrev:
Då får du väl lägga till en VTR SP-1/2 och en RSV Mille (R) i diskussionen också för rättvisans skull... :)

Jag satt och tänkte på SP-1(2:an) men räknade bort dom då det handlar om en helt annan prisklass.Av samma anledning räknade jag bort den vid köp oxå,får ju en 2 år nyare Gixxer 1000 för samma peng som en 00:as spetta.

Skulle mer än gärna vilja prova en SP-1:a har ju kört 900 mil tiller så den kan jag.

Edit: Av nån anledning har jag aldrig känt mig sugen på en mille även fast jag fick min första "twin-aha-vilket-jävla-ljud" upplevelse med en sån.
 
Jag köpte min TLS förra våren efter att min bästa kompis köpt en VTR. Funderade länge på att också köpa en VTR, MEN jag tycker att den är mkt mer tourer än TLS. Du sitter mer rakt upp och framfjädringen på VTR'en hänger inte alls med. Alla säger att bakdämparen är så dålig på TLS, men jag har inte märkt några sådanna problem alls. Kommer ev när man kör riktigt hårt på bana en sommar dag...?
TLS är brutalare och framkallar mera "ha-begär"! VTR är lugnare som en "traktor". Dock så har ju Honda lite bättre kvalité, men alla TLS "barnsjukdommar" är för länge sedan fixade på garantin på alla hojar, så det behöver så inte oroa dig för! Ta den som "känns" bäst (=suzuki :tummenupp)


edit: det här var nog det rörigaste jag någonsin postat...
 
Fastbikes har en grym film som jämför VTR, TL(S?) och nån Ducce.
Kolla in den så får du mycket info från några galningar.

Finns på SH hubben!
 
Fudpucker skrev:
Då var nog alla dom jag kollade upp strypta iaf på papperet.
Kan ju inte direkt vara en dyr försäkring om dom ligger på"45"kw.
Nu vet jag bara inte om jag ska byta hoj nu i vår eller vänta till hösten.


Tjena,

precis som du hade jag en sv650s tidigare. Lite liten för mina 193cm. Så jag köpte mig en Firestorm -01:a, större tank på 19 liter. Är man lite hård på gasen så slukar den runt 0,8. Det är SP1:an som är den törstiga hojen hos Honda....
Vad jag vet så har TL1000S samma ram som sv650 och den pallar inte riktigt en 1000-kubikare. Så därför föll valet på stromen, som dessutom ser grymmare ut. Har ingen erfarenhet av TL1000R, den verkar dock ha en vassare ram.

Lycka till med inköpet!! :)
 
OsiS skrev:
Fastbikes har en grym film som jämför VTR, TL(S?) och nån Ducce.
Kolla in den så får du mycket info från några galningar.

Finns på SH hubben!

Den filmen är nice :tummenupp

Någon kommenterar i filmen " There is that running wide problem again" Var teh VTR eller TLR som de syftade på :va

/BW
 
Marcus_72 skrev:
Tjena,


Vad jag vet så har TL1000S samma ram som sv650 och den pallar inte riktigt en 1000-kubikare. Så därför föll valet på stromen, som dessutom ser grymmare ut. Har ingen erfarenhet av TL1000R, den verkar dock ha en vassare ram.

Inte samma ram, första gången jag hör nån klaga på TLS ramen också :va
Kan rada upp många sportigare modeller med mindre vridstyvt chassie.
 
Black-Wolf skrev:
Den filmen är nice :tummenupp

Någon kommenterar i filmen " There is that running wide problem again" Var teh VTR eller TLR som de syftade på :va

/BW


Ultra-nice film!!

"I'm not suppose to be alone, but it's just that when the Duke is up first it drops everything."

:yoparty
 
Passa dig bara för importerade 97:or av TL1000. Dessa har oftast inte garantiåtgärderna fixade.
 
En del gnäller på ramar osv. Vad vet ni om vad som är bäst? Som om en stor mc tillverkare som Suzuki, skulle ta fram en ny modell, med hjälp av sin arme med tekniker, datorer, tester osv, gör fel och tillverkar en "för klen" ram? :va Varför hänger ni på sporthoj, ta anställning hos en mc-tillverkare och visa hur dom borde göra.
 
Black-Wolf skrev:
Den filmen är nice :tummenupp

Någon kommenterar i filmen " There is that running wide problem again" Var teh VTR eller TLR som de syftade på :va

/BW

Det är R:en de syftar på, enkelt fixat på en kvart med ett par verktyg och en polare (shimsa dämparen eller/och höja upp gaffelbenen i kronan). Så var det med det "problemet"....
 
Klaga å klaga?

Jag återgav vad en kompis som haft TL1000S tyckte......

Ursäkta mitt "kränkande" inlägg om sukkan.....
 
Bollox skrev:
En del gnäller på ramar osv. Vad vet ni om vad som är bäst? Som om en stor mc tillverkare som Suzuki, skulle ta fram en ny modell, med hjälp av sin arme med tekniker, datorer, tester osv, gör fel och tillverkar en "för klen" ram? :va Varför hänger ni på sporthoj, ta anställning hos en mc-tillverkare och visa hur dom borde göra.

Men men men...det e väl inte så att man själv måste veta bäst för att man skriver det? Det finns ju massor av recensioner att läsa från folk som kan köra hoj...

T.ex. fick ju TLS styrdämpare efter ett tag för att den var för fladdrig, massor av folk har klagat på bakfjädringen på den osv. VTR har ju erkännt dålig framgaffel samt kamkedjesträckare som en svag punkt (säkert flera men minns inte alla just nu).

Så visst fan finns det brister på hojjar! Därmed inte sagt att JAG skulle gjort det bättre!
 
Hur mycket soppa drar TL:en? Någon som sa att dem är rätt törstiga.
 
Letade nylligen en ´TL med utbytt bakdämpare, hittade inte någon och det blev en VTR ovh jag tycker den är grymm, värsta små vägs smiskaren.

Ska man rejsa på bana är det såklart ingen 2011 R1 men hur många hojar är det, gaffeln ska visst vara lite mjuk men återigen jagar man tiondelar på varvtider så ska man kanske välja en annan hoj.

Köpte en 97 och skulle valt en nyare med större tank om jag hade haft pengarna.

Grymt trevlig motor, lång hjulbas så den är stabil som attan, vilket också leder till att den inte svänger riktigt lika vasst som en RS 250:näsblod

Tycker det är en skitrolig hoj för pengarna, har man 50-60k att leka med
så finns ju som många säger Aprilia och en drös andra modernare hojar.:tummenupp
 
Hur mycket soppa drar TL:en? Någon som sa att dem är rätt törstiga.

TL och SV har väl samma motor, men jag åker på 0.6-0.75 beroende på hur man kör förståss men samma körstil åkte jag på 0.5 i min förra yzf750r så lite mer drar twin men det får man igen i körglädje ist:tummenupp
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top