Firefox är fantastiskt!

Helt rätt andersbrink, om annonsörerna kunde rikta reklamen bättre skulle vi ju ta till oss den men då vi översvämmas av ointressant reklam så blir det ju lätt att man tar till ett trubbigt instrument som att blocka hela annonskolumnen på SH, då har man ju ingen aning om det är gå-snabbare-prylar eller frisyrgele som annonseras. Som tur är för mig så är nästan alla annonser på SH intressanta för mig då de är så pass nischade redan, med det inte sagt att jag klickar på alla banners och köper prylar men jag stör mig inte på dem som om det vore bindor eller blöjor.

Yahoo försöker när man skriver upp sig för web-mail att pejla vilka intressen man har och jag får mycket riktigt mycket bilannonser vilket är en sak jag kryssade i, nu är de flesta annonser "Like a rock - Chevy Trucks" och liknande men ingen är ju perfekt. De har i alla fall försökt och det uppskattar jag.

Last edited:
DwD skrev:
firefox är skitbra,, bara en nackdel, den käkar minne nåsåförjävligt, helt otroligt mycket minne, testa kolla via taskmanager, både minnne och viretuellt minne

Jo jag märkte det, hade 256 i ram föut och det var precis döfött att försöka köra firefox och azureus samtidigt.

Kom på ett annat användningsområde för userContent.css. Personligen gillar jag att ha avatarer påslagna här på SH, men eftersom jag sitter och surfar på jobbet så föredrar jag att avatarerna inte innehåller tits n' asses och annat, med userContent.css kan man enkelt filtrera bort det (fåtal) avatarer som man inte gärna vill skylta med på betald arbetstid :):

Code:
img[alt="XXXX's Avatar"] {
	display: none !important;
}
Byt ut XXXX ovan mot medlemsnamnet och vips så syns inte dennes avatar längre. :tummenupp

morlock skrev:
Hittar du något bra filter för att filtrera bort moppefuckon också? :7peta
Det är svårare och kan kräva ett eget extension, "MoppeFucko-wiper extension". Jag skall jobba på det och meddelar när jag har ett redo att tas i bruk ;).

Själv har jag Avant Browser. Har inte petat på någon inställning alls på ad-blockeraren än utan den gör sitt jobb i det tysta. Jag tycker det fungerar riktigt hyggligt. :)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år