Helt rätt andersbrink, om annonsörerna kunde rikta reklamen bättre skulle vi ju ta till oss den men då vi översvämmas av ointressant reklam så blir det ju lätt att man tar till ett trubbigt instrument som att blocka hela annonskolumnen på SH, då har man ju ingen aning om det är gå-snabbare-prylar eller frisyrgele som annonseras. Som tur är för mig så är nästan alla annonser på SH intressanta för mig då de är så pass nischade redan, med det inte sagt att jag klickar på alla banners och köper prylar men jag stör mig inte på dem som om det vore bindor eller blöjor.
Yahoo försöker när man skriver upp sig för web-mail att pejla vilka intressen man har och jag får mycket riktigt mycket bilannonser vilket är en sak jag kryssade i, nu är de flesta annonser "Like a rock - Chevy Trucks" och liknande men ingen är ju perfekt. De har i alla fall försökt och det uppskattar jag.
Yahoo försöker när man skriver upp sig för web-mail att pejla vilka intressen man har och jag får mycket riktigt mycket bilannonser vilket är en sak jag kryssade i, nu är de flesta annonser "Like a rock - Chevy Trucks" och liknande men ingen är ju perfekt. De har i alla fall försökt och det uppskattar jag.
Last edited: