Fireblade turbomotor!

heliac skrev:
Va e de för blade å va e gjort?
De e en 92-a med en t-16 laddare ,svarvade kolvar , förstärkta topplocksbultar m12 ,förstärkt koppling, bänkad 266 på slangen med 0,8 i laddtryck! :banana
 
har ni turbo-blade åkare monterat annan oljekylare elr har ni kvar orginal? tycker det sticker ut alldeles för mycket för att turbon ska få plats på vettigt ställe....
 
lite framsteg har jag iaf gjort i veckan! grenröret ska bara Tigsvetsas!!! å jo det är vanligt svart stål, ska blästra å lacka svart sen.... gillar inte material jag inte kan svetsa själv :rolleyes: förutom aluminium då!! hylsor till plenum är svarvade i veckan, ska fortsätta på den i morrn.
vad tycker ni om höjden på aggregatet? hade varit bra att veta innan jag helsvetsar! :tummenupp
 

Bifogat

  • blade22.JPG
    blade22.JPG
    86.2 KB · Visningar: 520
  • blade23.JPG
    blade23.JPG
    85.7 KB · Visningar: 658
  • blade24.JPG
    blade24.JPG
    101.6 KB · Visningar: 447
va sägs om att göra ett extra grenrör och plenum nu när du ändå är i farten :Bugar och på så¨sätt få tillbaka lite pengar? :)


om det kan vara intressant vad vill du då ha för ett grenrör och ett plenum??

mvh johan
 
jhman skrev:
va sägs om att göra ett extra grenrör och plenum nu när du ändå är i farten :Bugar och på så¨sätt få tillbaka lite pengar? :)


om det kan vara intressant vad vill du då ha för ett grenrör och ett plenum??

mvh johan

har byggt ca 15 st turbogrenrör tidigare till bilar... det var lätt... mc är det jobbigaste jag gjort hittils :3freak måste bygga klart mitt eget först så får vi se om det blir fler! har lite bråttom att bli klar just nu.
 
ok... men det första tar ju alltid längre tid... nästa gör du på en på kvart. :rolleyes:

men tills du får den kvarten över får du väll fundera ut ett pris...
 
jhman skrev:
ok... men det första tar ju alltid längre tid... nästa gör du på en på kvart. :rolleyes:

men tills du får den kvarten över får du väll fundera ut ett pris...

plenumet.... gör du det själv me?.

är väll igentligen de som jag är mest sugen efter....
 
jhman skrev:
plenumet.... gör du det själv me?.

är väll igentligen de som jag är mest sugen efter....

japp! snidar ihop bitarna själv men sen får en annan kille svetsa ihop det åt mig! har ingen egen tigsvets.... kostar så lite att få det svetsat av proffs :tummenupp jag skulle bara vilja veta vilken storlek jag ska bygga! har hört att vakumförgasare är skitkänsliga... så lite tips av någon som vet skulle inte skada
 
madmagnus skrev:
japp! snidar ihop bitarna själv men sen får en annan kille svetsa ihop det åt mig! har ingen egen tigsvets.... kostar så lite att få det svetsat av proffs :tummenupp jag skulle bara vilja veta vilken storlek jag ska bygga! har hört att vakumförgasare är skitkänsliga... så lite tips av någon som vet skulle inte skada

1 till 1,5 ggr motorvolymen funkar.
 
madmagnus skrev:
har ni turbo-blade åkare monterat annan oljekylare elr har ni kvar orginal? tycker det sticker ut alldeles för mycket för att turbon ska få plats på vettigt ställe....
oljefilter + kylare måste flyttas!original används! Mc-express gör flyttningssats,gjorde min själv under övervakning av marklund,ett satans jobb om du frågar mig! :banana
 
skitte skrev:
oljefilter + kylare måste flyttas!original används! Mc-express gör flyttningssats,gjorde min själv under övervakning av marklund,ett satans jobb om du frågar mig! :banana

jag har funderat ut en lösning nu tror jag! fick tag i en stor bit svarvämne... ska skissa lite på en ritning sen lämnar jag över jobbet till Lernia. blir väl ett par hundringar i arbete gissar jag :tummenupp
 
så här ser det ut i dag! jag får plattorna till filterflyttaren och plenumen i morrn! förhoppningsvis kommer hjulen på plats under helgen så jag vet om jag har tillräcklig frigång mot anläggningen!

någon som har en vettig bränslepump att sälja?
 

Bifogat

  • blade29.JPG
    blade29.JPG
    94 KB · Visningar: 463
jag var å hämtade plenumen hos svetsaren i dag! blev shysst! "stealthbomber design by me" :D har inte putsat upp den än...... aluminiumpuckarna är början till mitt filterflyttar kit. en polare till Jabben som gjort det fina svarvjobbet :tummenupp
 

Bifogat

  • blade29.JPG
    blade29.JPG
    73 KB · Visningar: 283
  • blade30.JPG
    blade30.JPG
    85.8 KB · Visningar: 405
  • blade 31.JPG
    blade 31.JPG
    80.8 KB · Visningar: 327
  • blade32.JPG
    blade32.JPG
    96.5 KB · Visningar: 240
Oooh porrigt! :galen
Hur mycket fick du betala för svetsningen på SMT? Funderar på att anlita dem lite...
 
Jabben skrev:
Oooh porrigt! :galen
Hur mycket fick du betala för svetsningen på SMT? Funderar på att anlita dem lite...

jag har lite specialpris där vettu! om vi säger att det kostade 60% mindre än svarvjobbet så vet du :tummenupp men då har jag sprungit där en hel del! ska dit med grenröret i veckan........
 
får fråga en sak.
vad är det för "pinne" som går igenom insugegsröret i plenumet?? om ni förstår??
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top