Fireblade Turbo Fighter!

Coolt.. :banana

Hur går det, har du börjat ladda nått?? Har du oljefiltret under tanken eller vart tar oljeslangarna vägen?
 
nope! inget laddtryck än! jag har fegat lite..... :rolleyes: var ute på en temperatur/lambda test i går iaf! allt verkar fungera klockrent :tummenupp bara lite fundersam över hur i H-vete jag ska kunna ha koll på lambdan och vägen samtidigt när det skjutsar på??? hur har ni andra gjort? videokamera loggat eller bara justerat i bänk?

oljefiltret sitter där expansionskärlet satt tidigare. precis ovanför växellådan!
 

Bifogat

  • blade2 017.jpg
    blade2 017.jpg
    85.4 KB · Visningar: 256
madmagnus skrev:
nope! inget laddtryck än! jag har fegat lite..... :rolleyes: var ute på en temperatur/lambda test i går iaf! allt verkar fungera klockrent :tummenupp bara lite fundersam över hur i H-vete jag ska kunna ha koll på lambdan och vägen samtidigt när det skjutsar på??? hur har ni andra gjort? videokamera loggat eller bara justerat i bänk?

oljefiltret sitter där expansionskärlet satt tidigare. precis ovanför växellådan!

När det begav sig för premiär tur för mi del så hade jag inget laddtryck alls ofrivilligt dvs. Blev så less :huvet så jag slet ut slangen till wastegate klockan, laddade då allt den orkade tror att det var 1.3, justerade sen ner det till 0.9.
Så jag tycker att du ska börja ladda omedelbart.
Justeringarna gjorde jag på känn, det ska ju gärna bluddra, smälla och leva djävul, en finjusterad motor skickar inga eldkvastar :tummenupp
 
madmagnus skrev:
nope! inget laddtryck än! jag har fegat lite..... :rolleyes: var ute på en temperatur/lambda test i går iaf! allt verkar fungera klockrent :tummenupp bara lite fundersam över hur i H-vete jag ska kunna ha koll på lambdan och vägen samtidigt när det skjutsar på??? hur har ni andra gjort? videokamera loggat eller bara justerat i bänk?

oljefiltret sitter där expansionskärlet satt tidigare. precis ovanför växellådan!

haha ja det är inte så lätt, nån sekund med blicken från vägen i 250 och man är ute på enduroslingan :hihi

Ja har skaffat mig en lambdamätare som kan logga upp till 44min så en sån skulle jag nog rekomendera till dig också :tummenupp denna har jag http://www.innovatemotorsports.com/resources/lm101.php kanske lite dyr om man bara ska den nån enstaka gång
 
Hade samma problem när jag skulle provköra och justera in turbobanditen , hur fn hålla koll på instrumenten och vägen samtidigt som cykeln skenar? Kom då på den eminenta lösningen att noggrant instruera min sambo om hur laddtrycksmätare mm fungerar , sedan var det bara för henne att åka med och hålla koll på samt notera mätvärden.
Några lämpliga instruktioner till passageraren kan vara:

- Vad visar laddtrycksmätaren när framhjulet lyfter? (kollas på alla växlar)
- Vad visar hastighetsmätaren när framhjulet lyfter? (kollas på högsta växeln)

Om den tillfrågade färdmekanikern verkar mycket tveksam till ovanstående så kan jag varmt rekommendera ett besök hos ngn av de firmor som har bromsbänk , har även provat detta för att kontrollera att sambon inte blundade och hittade på siffrorna , fick dessutom lite mer seriösa mätvärden.

Lycka till med injusteringen.

Mvh Anders
 
Ja vad säger man... Kan det bli bättre? Dom 2 bästa sakerna man kan ha... Snigel och Bråkare!

FETT!!!!:tummenupp :yoparty

När kommer du förbi då? :fyllisar
 
Teufelskreuter skrev:
..bara för henne att åka med
- Vad visar laddtrycksmätaren när framhjulet lyfter? (kollas på alla växlar)
- Vad visar hastighetsmätaren när framhjulet lyfter? (kollas på högsta växeln)

:yoparty :rock
Vilken oerhört förstående flicka du verkar ha hittat. Hur hittade du henne?

:tummenupp :tummenupp
 
Vår bromsbänk har ganska tung rulle så det borde väl funka med turbohoj.
Saknas bara lite småfix så kan bänken användas.
 
Mell skrev:
Vår bromsbänk har ganska tung rulle så det borde väl funka med turbohoj.
Saknas bara lite småfix så kan bänken användas.

den är alldeles strax redo att testas på rulle! lite mera gat-test kvar bara :tummenupp ökar på lite stegvis med tryck å hojen verkar gilla det :yoparty lite svårt att hålla koll på lambdan dock! den känns iaf starkare än nånsin redan från ca 3000 varv å drar klockrent utan misständningar å svartrök genom hela registret..... 0,5 borde den klara på 98 oktan iaf hoppas jag! jag känner mig riktigt nöjd med resultatet änsålänge, cykeln är precis lika körbar som tidigare fast starkare... enda problemet hittils är frigången mellan framhjul å kylare! var ute i förrgår å bromsade bort en tugga i kylaren.... :hihi sen vred jag på mer förspänning på gaffeln så blev det bättre.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top