Fireblade Turbo Fighter!

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Coolt.. :banana

Hur går det, har du börjat ladda nått?? Har du oljefiltret under tanken eller vart tar oljeslangarna vägen?
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
nope! inget laddtryck än! jag har fegat lite..... :rolleyes: var ute på en temperatur/lambda test i går iaf! allt verkar fungera klockrent :tummenupp bara lite fundersam över hur i H-vete jag ska kunna ha koll på lambdan och vägen samtidigt när det skjutsar på??? hur har ni andra gjort? videokamera loggat eller bara justerat i bänk?

oljefiltret sitter där expansionskärlet satt tidigare. precis ovanför växellådan!
 

Bifogat

  • blade2 017.jpg
    blade2 017.jpg
    85.4 KB · Visningar: 256

Badbowtie

Good enough is not good enough
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Piteå
Hoj
Cbr Turbo (SÅLD), HMS Chopper, 65´ Chevelle
madmagnus skrev:
nope! inget laddtryck än! jag har fegat lite..... :rolleyes: var ute på en temperatur/lambda test i går iaf! allt verkar fungera klockrent :tummenupp bara lite fundersam över hur i H-vete jag ska kunna ha koll på lambdan och vägen samtidigt när det skjutsar på??? hur har ni andra gjort? videokamera loggat eller bara justerat i bänk?

oljefiltret sitter där expansionskärlet satt tidigare. precis ovanför växellådan!

När det begav sig för premiär tur för mi del så hade jag inget laddtryck alls ofrivilligt dvs. Blev så less :huvet så jag slet ut slangen till wastegate klockan, laddade då allt den orkade tror att det var 1.3, justerade sen ner det till 0.9.
Så jag tycker att du ska börja ladda omedelbart.
Justeringarna gjorde jag på känn, det ska ju gärna bluddra, smälla och leva djävul, en finjusterad motor skickar inga eldkvastar :tummenupp
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
madmagnus skrev:
nope! inget laddtryck än! jag har fegat lite..... :rolleyes: var ute på en temperatur/lambda test i går iaf! allt verkar fungera klockrent :tummenupp bara lite fundersam över hur i H-vete jag ska kunna ha koll på lambdan och vägen samtidigt när det skjutsar på??? hur har ni andra gjort? videokamera loggat eller bara justerat i bänk?

oljefiltret sitter där expansionskärlet satt tidigare. precis ovanför växellådan!

haha ja det är inte så lätt, nån sekund med blicken från vägen i 250 och man är ute på enduroslingan :hihi

Ja har skaffat mig en lambdamätare som kan logga upp till 44min så en sån skulle jag nog rekomendera till dig också :tummenupp denna har jag http://www.innovatemotorsports.com/resources/lm101.php kanske lite dyr om man bara ska den nån enstaka gång
 
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Letar ny hoj
Hade samma problem när jag skulle provköra och justera in turbobanditen , hur fn hålla koll på instrumenten och vägen samtidigt som cykeln skenar? Kom då på den eminenta lösningen att noggrant instruera min sambo om hur laddtrycksmätare mm fungerar , sedan var det bara för henne att åka med och hålla koll på samt notera mätvärden.
Några lämpliga instruktioner till passageraren kan vara:

- Vad visar laddtrycksmätaren när framhjulet lyfter? (kollas på alla växlar)
- Vad visar hastighetsmätaren när framhjulet lyfter? (kollas på högsta växeln)

Om den tillfrågade färdmekanikern verkar mycket tveksam till ovanstående så kan jag varmt rekommendera ett besök hos ngn av de firmor som har bromsbänk , har även provat detta för att kontrollera att sambon inte blundade och hittade på siffrorna , fick dessutom lite mer seriösa mätvärden.

Lycka till med injusteringen.

Mvh Anders
 

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Ja vad säger man... Kan det bli bättre? Dom 2 bästa sakerna man kan ha... Snigel och Bråkare!

FETT!!!!:tummenupp :yoparty

När kommer du förbi då? :fyllisar
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
ASFET! Kul att äntligen se en fighter som inte har fronten för högt.
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Teufelskreuter skrev:
..bara för henne att åka med
- Vad visar laddtrycksmätaren när framhjulet lyfter? (kollas på alla växlar)
- Vad visar hastighetsmätaren när framhjulet lyfter? (kollas på högsta växeln)

:yoparty :rock
Vilken oerhört förstående flicka du verkar ha hittat. Hur hittade du henne?

:tummenupp :tummenupp
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Vår bromsbänk har ganska tung rulle så det borde väl funka med turbohoj.
Saknas bara lite småfix så kan bänken användas.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Mell skrev:
Vår bromsbänk har ganska tung rulle så det borde väl funka med turbohoj.
Saknas bara lite småfix så kan bänken användas.

den är alldeles strax redo att testas på rulle! lite mera gat-test kvar bara :tummenupp ökar på lite stegvis med tryck å hojen verkar gilla det :yoparty lite svårt att hålla koll på lambdan dock! den känns iaf starkare än nånsin redan från ca 3000 varv å drar klockrent utan misständningar å svartrök genom hela registret..... 0,5 borde den klara på 98 oktan iaf hoppas jag! jag känner mig riktigt nöjd med resultatet änsålänge, cykeln är precis lika körbar som tidigare fast starkare... enda problemet hittils är frigången mellan framhjul å kylare! var ute i förrgår å bromsade bort en tugga i kylaren.... :hihi sen vred jag på mer förspänning på gaffeln så blev det bättre.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top