Står just i färd med att sälja hojen, har kört den 16 mil till Köping och träffar min köpare. Han testkör hojen och kommer sedan tillbaka och undrar varför den dör vid gaspådrag... DET GÖR DEN INTE säger jag. Men det gör den tydligen, närmare bestämt vid 10.000 varv. Oavsett om man rullar eller står stilla. Hojen är nyservad, storservice med ventiljustering, tändstift, vätskor, rubbet... Ny besiktad utan anmärkning. Inte ens jag har märkt detta, felet måste dykt upp väldigt nyligen. Körde väldigt försiktigt efter service samt besiktning... men vet att det gått att varva upp efter servicen. Snackade med en kunnig som säger elfel. FI lampan tänds (om det är så den heter) den skall ge någon felkod men den dör bara så man ser ju aldrig koden... den ska blinka, kort, eller länge för att ge koden men man ser ju aldrig mer än att den tänds 1 sek och sen dör. Vore en sak om den dog lite hipp som happ men när det är just vid 10.000 varv så känns det som att det är någon spärr som kickar in... vet någon vad det kan vara? Mina 32 mil (varav 16 i bäckmörker i svart visir) känns oerhört irriterande! 

Honda Fireblade 929 01.....