Tjo!
Går i funderingar kring att byta bort min nuvarande hornet 900 -02 mot någon R-hoj. Provkörde idag en fireblade 929 -02 och en r1 -02.
Det första jag kände var, oj vilken skillnad på "sittställning", men det är väl en vanesak antar jag. Provade mig fram till jag hittade en ställning jag kände var någolunda bekväm men kunde inte "krypa ner bakom kåporna" riktigt (Mäter 188cm, kanske kan vara en faktor?
). Är det så för alla eller satt jag helt åt helvete?
En annan sak jag upplevde på firebladen var att växellådan kändes lite "sladdrig", inte alls lika distinkt som på min hornet. Enligt återförsäljaren var "firebladearna" så i lådan men jag vet inte. Är det verkligen så?
Provkörde sedan R1an och den trivdes jag bättre på gällande komfort, om det verkligen var så har jag funderat lite på nu i efterhand eller om jag bara hade "vant" mig mer vid ställningen.
Vad vill jag få ut av det här egentligen då? Jo, som sagt angående växellådan på firebladen. Ska den vara lite "sladdrig" eller ville försäljaren bara bli av med den?
Vilken hoj är egentligen bäst, bladen eller r1an? (Är det en vem kom först, hönan eller ägget fråga kanske?)
Nu blir det till att leta fram ett så hyggligt pris som möjligt på försäkringar och se vilken hoj försäkringsbolagen argumenterar för.
Jag skulle få ge 10k i mellanskillnad för firebladen och 20k cirkus för r1an.
Efter de här små provturerna säger hjärtat r1 men hjärnan firebladen.
Jag blir galen...
Går i funderingar kring att byta bort min nuvarande hornet 900 -02 mot någon R-hoj. Provkörde idag en fireblade 929 -02 och en r1 -02.
Det första jag kände var, oj vilken skillnad på "sittställning", men det är väl en vanesak antar jag. Provade mig fram till jag hittade en ställning jag kände var någolunda bekväm men kunde inte "krypa ner bakom kåporna" riktigt (Mäter 188cm, kanske kan vara en faktor?

En annan sak jag upplevde på firebladen var att växellådan kändes lite "sladdrig", inte alls lika distinkt som på min hornet. Enligt återförsäljaren var "firebladearna" så i lådan men jag vet inte. Är det verkligen så?
Provkörde sedan R1an och den trivdes jag bättre på gällande komfort, om det verkligen var så har jag funderat lite på nu i efterhand eller om jag bara hade "vant" mig mer vid ställningen.
Vad vill jag få ut av det här egentligen då? Jo, som sagt angående växellådan på firebladen. Ska den vara lite "sladdrig" eller ville försäljaren bara bli av med den?
Vilken hoj är egentligen bäst, bladen eller r1an? (Är det en vem kom först, hönan eller ägget fråga kanske?)
Nu blir det till att leta fram ett så hyggligt pris som möjligt på försäkringar och se vilken hoj försäkringsbolagen argumenterar för.
Jag skulle få ge 10k i mellanskillnad för firebladen och 20k cirkus för r1an.
Efter de här små provturerna säger hjärtat r1 men hjärnan firebladen.
Jag blir galen...