Finns det vattentäta stövlar?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Inte provocerade alls, du behöver inte tolka illvilligt bara för att jag tyvärr inte kan formulera mig som folk. :)

Har man TAGGIGA fotpinnar är risken stor att fastna även för hårt spända/tejpade/folierade skydd. Därav mitt inlägg.

Riktiga SportHojar har förstås gummibeklädda, släta fotpinnar och då är risken betydligt mindre.

Men nu är det 2023, farfar!
Jag kan heller inte formulera mig som folk. ;)

Taggiga fotpinnar är väl de mest vanliga på gruSHojar? I depån har jag inte sett gummiklädda fotpinnar på annat än veteraner men jag ska kolla imorgon. :tummenupp

Kollade Swedish TT på Anderstorp 83 och 85 men kommer tyvärr inte ihåg om Barry var med där. :rodnar


1691179819207.png
1691179902215.png
1691180028616.png

Däremot kommer jag ihåg när jag hade mitt perforerade helställ till UK och på färjan till Dover kommenterade ett ungdomsgäng när jag gick förbi.

Oi, look, Barry Sheene...
I ett försök att göra sig lustiga.
De förstod inte att jag log inombords... :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
PANIK!
För oss som har lite koll så är det ingen panik. ;)
Vi som är kunder hos denna kedja visste redan tidigare att de skulle försvinna. :fakta
Så i Åseda köpte jag två påsar till det facila priset av 12 lågvärderade kronor trots att ölen fick plats i tankväskan. :tummenupp

Sedan kan man leta problem eller söka lösningar, det beror på vilket man själv tycker är bäst. :)
Några tycker det är problem med motorcykelresor längre än 7,5 mil. Fårståligt om man åker på en obekväm motorcykel. :crash
Lösningen för mig är att köra en bekväm motorcykel, av en typ jag av hänsyn till känsliga forummedlemmar naturligtvis inte nämner, så jag klarar dagsetapper 15 gånger den sträckan. :tummenupp
Nu har jag påsar så det räcker länge. Jag behöver dem bara när det regnar långt och länge och jag dessutom tältar så det går inte åt särskilt många om året. :)

Men det är fortfarande lite kul att det är provocerande för många att inte vara som andra och vara modärn och köpa det senaste som alla vet är det bästa! :krama
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top