Finns det ställ med avtagbar puckel?

Jag har då aldrig sett det, tycker själv jag kollat igenom de flesta mc-ställ tillverkarna.

Egentligen finns det bara ett svar: Antingen så ÄR man rejs, eller så är man INTE! :) :hihi

Gimoto har avtagbar puckel. Kolla Mitonga Racing.

-dB skrev:
varför måste den vara avtagbar?

Ibland vill man kanske ha ryggsäck, eller ha stället till en annan hoj. Köra runt på en tourer med puckel kan ju kännas lite fel :hihi

Ett alternativ kan ju annars vara att sätta kardborre på stället och bygga en egen puckel! :tummenupp

Cervantes skrev:
Varför puckel?

Aerodynamiskt! På bana gör det ju nytta, men på väg känns det som att det kvittar. Men om man får tro vad en del säger så kan det minska turbulens och brus i högre farter, dvs öka trivselfaktorn, men det är säkert i kombination med vissa kåpklas, hjälmar och hojar.

Rukka är bra grejer,dock dyra grejer.

Enl mig så finns bara ett orginal som fungerar och det är Goretex.

Många andra produkter med "tex"namn har en konstig förmåga att inte hålla tät.

-dB skrev:
varför måste den vara avtagbar?

Därför jag kommer att åka med ryggsäck till och från jobbet...

Pilsner skrev:
Gimoto har avtagbar puckel. Kolla Mitonga Racing.

Tackar.. ska kolla upp det!

Långa farbron skrev:
Rukka är bra grejer,dock dyra grejer.

Enl mig så finns bara ett orginal som fungerar och det är Goretex.

Många andra produkter med "tex"namn har en konstig förmåga att inte hålla tät.

Tack å bock!

Hoztic skrev:
Aerodynamiskt! På bana gör det ju nytta, men på väg känns det som att det kvittar. Men om man får tro vad en del säger så kan det minska turbulens och brus i högre farter, dvs öka trivselfaktorn, men det är säkert i kombination med vissa kåpklas, hjälmar och hojar.

Aah ok! :tummenupp ser ju lite gej ut så den borde ju ha en funktion tänkte jag :D

Biturbo skrev:
Hmm.. Du menar att man plockar ur något som ur en ficka?

Ja, precis. Det är en formsydd ficka bakom innerfodret, man öppnar det med en liten dragkedja. Själva puckeln består av skumgummi. Inte skratta nu, men jag brukar lägga körkort & bensinkortet däri, då jag inte har några andra fickor i skinnstället...

Maria1980 skrev:
Ja, precis. Det är en formsydd ficka bakom innerfodret, man öppnar det med en liten dragkedja. Själva puckeln består av skumgummi. Inte skratta nu, men jag brukar lägga körkort & bensinkortet däri, då jag inte har några andra fickor i skinnstället...

hehe! Får du hjälp med att plocka ur grejorna eller tar du av dig skinnet? :D

Maria1980 skrev:

Skratta? Det var ju smart ju!

Å man plockar u r den innifrån om jag förstått dig rätt. Vet du om de har det på alla sina stäl? Jag kikade lite på deras hemsida men såg ingen info ang. puckeln.

Biturbo skrev:
Skratta? Det var ju smart ju!

Å man plockar u r den innifrån om jag förstått dig rätt. Vet du om de har det på alla sina stäl? Jag kikade lite på deras hemsida men såg ingen info ang. puckeln.

Precis, dragkedjan syns inte på utsidan.

Jag är inte säker, men det vore ju konstigt om de hade en annan lösning på de andra ställen med puckel. Om du ska köpa ett så fråga innan...

Rasorblade skrev:
hehe! Får du hjälp med att plocka ur grejorna eller tar du av dig skinnet? :D

Hur lätt som helst, när jag stannar för att tanka tar jag av mig det till midjan, då hänger "puckel-plånboken" mellan knäna, lättåtkomligt = :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back