Finns den perfekta kompromissen för mig?

BMW säger att de har fått för mycket order så nästan ingen får leverans förrän...sen...
https://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2019-bmw-s1000rr/

Eh... jaja men det talar väl snarare för "min" tes då. Kunderna kommer springande med plånboken... :fakta

Hur skulle andra tillverkare och generalagenter ha hanterat den situationen?


De flesta säger bara "otur", BMW säger:

What if I've already put a deposit down on a BMW S1000RR?
A BMW Motorrad UK representative got in touch with MCN via Facebook on Thursday with the following information for those who've put deposits down: "A letter has been sent to each UK customer to update them on the S 1000 RR order status and production delays.

"Customers are being offered a £500 Retailer Credit which can be used towards servicing, parts, accessories or BMW rider wear."

"Customers part-exchanging owned bikes have a number of options being made available to them:

The exchange can be delayed until collection and BMW will support the drop in value
The part-exchange can be brought into dealer stock and a loan bike provided to the customer
The dealer can provide the customer a loan bike
"Finally, customers in a current PCP contract can have their agreement extended for up to 6 months if they have already been approved on a new finance agreement."
 
Last edited:
Eh... jaja men det talar väl snarare för "min" tes då. Kunderna kommer springande med plånboken... :fakta

Hur skulle andra tillverkare och generalagenter ha hanterat den situationen?


De flesta säger bara "otur", BMW säger:

Precis.

Därför som BMW är så poppis! De kunde lika väl säga tråkigt och otur men du får vänta på din tur. Här lägger de alla korten på bordet och förklarar varför det blivit som det blivit. Att lämna en 5300 sek värdecheck till alla kunder är bra goodwill och en ren bonus enligt mig.

Men som man säger.
Den som väntar på något gott?..... :banana
 
Precis.

Därför som BMW är så poppis! De kunde lika väl säga tråkigt och otur men du får vänta på din tur. Här lägger de alla korten på bordet och förklarar varför det blivit som det blivit. Att lämna en 5300 sek värdecheck till alla kunder är bra goodwill och en ren bonus enligt mig.

Men som man säger.
Den som väntar på något gott?..... :banana

Och
The exchange can be delayed until collection and BMW will support the drop in value

The part-exchange can be brought into dealer stock and a loan bike provided to the customer

The dealer can provide the customer a loan bike

"Finally, customers in a current PCP contract can have their agreement extended for up to 6 months if they have already been approved on a new finance agreement.


Jag skulle säga att den här typen av "kundvård" saknar motstycke i hojvärlden. Och det är väl därför som folk betalar vansinniga priser för att köra en ny BMW. Mest sålda hojen i Europa trots i särklass dyrast liksom...
 
Har monterat en annan framruta med gangsterkeps idag. Turbulensen runt skallen försvann nästan helt.
FB_IMG_1562956535843.jpg
Nästa steg är väl en BMW C1...
 
Jag gjorde mig av med Yamahan nu och fick en bullrig klumpeduns med läckande kylare istället.
FB_IMG_1563128438784.jpg
 
Jag läste nyss att Transalp inte är roligt att köra så jag funderar på om jag borde byta ut den. Jag saknar känslan när framhjulet lättar en smula när man accar och även möjligheten att spruta grus med gaspådrag. Är det en Scrambler jag borde ha?
 
Nej, du ska ha en Hypermotard, har läst att den är jävligt rolig att köra. Vet också att framhjulet lättar en smula vid gaspådrag. Även att spruta grus går bra har jag hört.

Ut på blocket nu:tummenupp
 
Jag läste nyss att Transalp inte är roligt att köra så jag funderar på om jag borde byta ut den. Jag saknar känslan när framhjulet lättar en smula när man accar och även möjligheten att spruta grus med gaspådrag. Är det en Scrambler jag borde ha?


Meeen, då kan du väl åtminstone testa den här nästa gång nu start2ride kan bli aktuellt...?
 

Bifogat

  • Fantic Caballero Scrambler 500 D.jpg
    Fantic Caballero Scrambler 500 D.jpg
    110.6 KB · Visningar: 59
Idag har jag tittat på motorcyklar. De finns i olika färger och priser. De verkar tillverkas i olika delar av Europa också.
Oavsett vad man väljer kostar de 130 till 250 tusen.
 
Jag dristade mig till att visa bilder på några motorcyklar för hustrun för att höra hennes åsikter om dem. Hon är inte ett skvatt intresserad av fordon och kör en "vit bil".
1. Moto Guzzi V85TT
Väldigt rörig färg och ser klumpig ut.

2. Triumph Scrambler 1200 XE
Ser svensk ut med gult fram (gaffeln) och blått.

3. Triumph Scrambler 1200 XC, grön
Snygg, påminner om en tysk hjälm från första världskriget.

4. Triumph Tiger 900
Ser modern ut, men är den inte tråkig?

5. KTM 1290 Super Adventure 1290 R
Det är ju ingen ordning på den. Ser ut som att man plockat ihop den från ett Kinderägg.

6. BMW rninet GS
Ser gammal ut

Skönt med klara besked på hemmafronten.
 
Jag dristade mig till att visa bilder på några motorcyklar för hustrun för att höra hennes åsikter om dem. Hon är inte ett skvatt intresserad av fordon och kör en "vit bil".
1. Moto Guzzi V85TT
Väldigt rörig färg och ser klumpig ut.

2. Triumph Scrambler 1200 XE
Ser svensk ut med gult fram (gaffeln) och blått.

3. Triumph Scrambler 1200 XC, grön
Snygg, påminner om en tysk hjälm från första världskriget.

4. Triumph Tiger 900
Ser modern ut, men är den inte tråkig?

5. KTM 1290 Super Adventure 1290 R
Det är ju ingen ordning på den. Ser ut som att man plockat ihop den från ett Kinderägg.

6. BMW rninet GS
Ser gammal ut

Skönt med klara besked på hemmafronten.

Min sambo tyckte att jag skulle köpa ”en motorcykel med ryggstöd”. Där någonstans lärde jag mig att inte prata hoj med henne.
 
Jag dristade mig till att visa bilder på några motorcyklar för hustrun för att höra hennes åsikter om dem. Hon är inte ett skvatt intresserad av fordon och kör en "vit bil".
1. Moto Guzzi V85TT
Väldigt rörig färg och ser klumpig ut.

2. Triumph Scrambler 1200 XE
Ser svensk ut med gult fram (gaffeln) och blått.

3. Triumph Scrambler 1200 XC, grön
Snygg, påminner om en tysk hjälm från första världskriget.

4. Triumph Tiger 900
Ser modern ut, men är den inte tråkig?

5. KTM 1290 Super Adventure 1290 R
Det är ju ingen ordning på den. Ser ut som att man plockat ihop den från ett Kinderägg.

6. BMW rninet GS
Ser gammal ut

Skönt med klara besked på hemmafronten.

Fat hon har ju rätt i mycket av det hon säger...
 
Jag dristade mig till att visa bilder på några motorcyklar för hustrun för att höra hennes åsikter om dem. Hon är inte ett skvatt intresserad av fordon och kör en "vit bil".
1. Moto Guzzi V85TT
Väldigt rörig färg och ser klumpig ut.

2. Triumph Scrambler 1200 XE
Ser svensk ut med gult fram (gaffeln) och blått.

3. Triumph Scrambler 1200 XC, grön
Snygg, påminner om en tysk hjälm från första världskriget.

4. Triumph Tiger 900
Ser modern ut, men är den inte tråkig?

5. KTM 1290 Super Adventure 1290 R
Det är ju ingen ordning på den. Ser ut som att man plockat ihop den från ett Kinderägg.

6. BMW rninet GS
Ser gammal ut

Skönt med klara besked på hemmafronten.

44Queef var nöjda med Tiger 900:an:

 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top