Finndubb

tycon1 skrev:
Om du kollat noga hade du sett vart jag bor (Ljusterö)
20m från en sjö...Så vad tror du jag gör? :D

det är väl ändå ett hav :tungan men jag förstår =) men ni har ju en bana där i närheten, typ vid skeppsdal lr vad de heter, men jag tycker iaf att de funkar helbra med vanlig dubb, har iofs inget att jämnföra med :va

orka_matte skrev:
det är väl ändå ett hav :tungan men jag förstår =) men ni har ju en bana där i närheten, typ vid skeppsdal lr vad de heter, men jag tycker iaf att de funkar helbra med vanlig dubb, har iofs inget att jämnföra med :va

Dubbdäck ger bra fäste! Blir ungefär som att åka på torr sand.
Men finndubb ger bättre fäste, nästan som ett par slicks på asfalt!

En bekant gjorde fotpinns skrap med sin Husa650, tack vare sina finndubb :yoparty

Hulkster skrev:
Fram o bakdäck kostar tillsammans ca 3200:- - 3500:- väldigt svårt att få tag då ingen i dettan avlånga land vill eller kan dubba så det blir att köpa från Finland. Du kan även börja med att testa på begagnat kostar tillsammans ca: 1000:-.

Det går visst att få tag på utmärkta däck i vårt avlånga land. Ring Thomas Klinteberg på 070-7583130 så ska det problemet vara löst. Han pratar dessutom svenska, om än med viss göteborgs-brytning... :)

Magnus

Lindhracing skrev:
Det går visst att få tag på utmärkta däck i vårt avlånga land. Ring Thomas Klinteberg på 070-7583130 så ska det problemet vara löst. Han pratar dessutom svenska, om än med viss göteborgs-brytning... :)

Magnus

Ringer jag honom och hör oxå!! tack för tipset..

Har 2 uppsättningar om du inte får tag i några.

Lindhracing skrev:

Magnus

Kolla vem som dubbar dessa Finndäck det fanns bara en i Sverige som kunde dubba dessa (JN-Däck) men han har visst slutat. Annars är det Finland som gäller. Priset på däcken var 2003/2004 1600:-/st.Men i år kommer det nya Durodäck i bak som heter Kisarenga Iceroad.Har ej fått något pris på dessa däck. Kanske bara killarna som tävlar kommer åt dessa.

Hulkster skrev:
Kolla vem som dubbar dessa Finndäck det fanns bara en i Sverige som kunde dubba dessa (JN-Däck) men han har visst slutat. Annars är det Finland som gäller. Priset på däcken var 2003/2004 1600:-/st.Men i år kommer det nya Durodäck i bak som heter Kisarenga Iceroad.Har ej fått något pris på dessa däck. Kanske bara killarna som tävlar kommer åt dessa.

Jag ringde den där tomas, och det var han och en polare till honom som hade tagit över JN-Däcks dubbning! Lite som ett sido projekt sådär...
Priset låg på ca 4500 totalt för fram/bak.
Man kunde välja på enduro däck eller moppe däck (för extrem räjsers)

Marko kunde man annars beställa från, genom att bara skicka ett fax med
namn, tele, adress däckstorlek osv till: 0152-80404
(han verkar vara lite billigare, samt beställer dom från en seriös firma i finland)

Hulkster skrev:

Det är Anders på Holeshot i Stockholm som dubbar däcken. Jag har själv varit med och provat ut dom, och åker numer på hans däck.

Magnus

Lindhracing skrev:
Det är Anders på Holeshot i Stockholm som dubbar däcken. Jag har själv varit med och provat ut dom, och åker numer på hans däck.

Magnus

På vilken stomme och vilket lim. :confused:
vi handlar direkt av finnarna vilket vi gjort sen 90-talet , har svårt att tro att det finns nån här som gör dom bättre.

SM 570 RR skrev:
På vilken stomme och vilket lim. :confused:
vi handlar direkt av finnarna vilket vi gjort sen 90-talet , har svårt att tro att det finns nån här som gör dom bättre.

Svenskarna kanske har kommit fram till något revolutionerande...
medans finländarna håller på med sina gamla tekniker? :fyllisar

Inresant tråd jag ska också skaffa finndubb... och vi lär juh hålla till på samma ställe i vinter...:)

Back