Finn ett fel

Ja mången ung testosteronstinn tupp likt du VILL gärna förnimma en viss sportighet i att rycka och slita i manuella reglage i tron om att "kan bäst själv" gäller! :D

:jäs

Om 10 år sitter du här och skriver samma saker som jag gör nu... *går och matar duvornasmiley*

Åhånej, min far är mycket äldre än dig (52, typ död nästan mao.) men han är lika gammal som mig i sinnet när det kommer till motorer. :fakta

Nu glider det här lite åt OT hållet, men varför bygger man inte automatlåda i sportigare bilar/motorcyklar då ?

Last edited:
Last edited:

Syftar du på någon speciell tillverkare? Jag kan nog inte komma på någon tillverkare som inte använder manuella lådor i sportigare bilar/motorcyklar.:confused:

De flesta? Mercedes, Lambourghini, Ferrari, Porsche, osv.

Ofta finns de med antingen manuell eller helautomatisk + paddlar (halvautomatiskt). Och vad jag förstår så går trenden mot att det senare blir mer och mer populärt.

:klappar
Håller fullständigt med.
När en hållbar variomatic finns till mc kommer vi få se den på en motoGp hoj var så säkra!
Kom ihåg var ni hörde det först!

En automat såklart!
Ingen förare kan växla snabbare än en automat.
Går at justera dem för prestanda serru! :tummenupp

men hur länge dröjjer de innan reglementet sätter stop, som tex för de som i F1 när Williams byggde super bilen till säsongen -94 (Den klassas än idag som världens vassaste F1a, den körde inte ett ända race, den blev bannad när FIA sett den på privat träning)

men hur länge dröjjer de innan reglementet sätter stop, som tex för de som i F1 när Williams byggde super bilen till säsongen -94 (Den klassas än idag som världens vassaste F1a, den körde inte ett ända race, den blev bannad när FIA sett den på privat träning)

Det är ju DET som är den springande punkten, som du så riktigt sätter fingret på broder!

Det finns tillräckligt många bakåtsträvare inom sporten tyvärr för att just teknisk utveckling skall hämmas.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard