Finlandskarta över banor önskas.

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Om nån orkar göra en karta över banorna i Finland vore det kul. Gärna med lite info om varje bana, såsom skick, lämplighet för MC mm.

Karta har jag inte men information om skick det finns. 1.Kemora, ny asfalterad snabb halva banan långsam andra två kurvor skiljer männen från pojkarna 200 blås och knäskrap. 2, Motopark byggd 94 slät och fin kuperad och ganska snabb, chikanen kräver en kille eller tjej med hår! fullt in på fyra och ut på sexan fullt. 3,Jurav (botniaring) nyrustad karaktär som gelleråsen grova avåkningszoner. 4, Alastaro snabb och ojämn snabb böjarna med veckad asfalt efter truckracing är inte roliga lätt för släpp, snabb. 5, Räyskälä, Flygfält lång raka sedan runt och raka igen runda en husknut och ut på nästa raka tråkig.

hur som helst så är Virtasalmi (motopark) tveklöst värt ett besök...

Tack för alla bra länkar. Är fortfarande intresserad av en lättöverskådlig karta om någon orkar göra för jag hittade ingen. Har aldrig kört någon bana i Finland förut så det vore kul att prova några i år.

bikerwoman skrev:
Vafan ska du i öststaterna att göra? :3freak
varo mitä nyt sanot.. ruotsi on lähempänä neuvostoliitto poliitisesti mitäs suomi ikinä on ollut..
mie en tuomosta paskaa kestä kuula saatanan kommunisti..
:7peta

.

SISU skrev:
varo mitä nyt sanot.. ruotsi on lähempänä neuvostoliitto poliitisesti mitäs suomi ikinä on ollut..
mie en tuomosta paskaa kestä kuula saatanan kommunisti..
:7peta

:tummenupp
Aivan oikein..

Här kommer den exakta placeringen av Motopark
motoparkkarta.jpg

Om du drar en linje mellan Turku och Tampere på översiktsbilden ovan så ligger Alastaro nästan mitt mellan städerna. Lite närmare Turku, om man ska vara petig.

Vad ska du hitta på för något roligt åt oss, förresten? Vi är några skåningar som överväger en finsk träningsresa andra halvan av juli/första halvan augusti.

Bifogat

• kaukokartta.gif
    kaukokartta.gif
    2.8 KB · Visningar: 138
Last edited:
Bingo skrev:
Om du drar en linje mellan Turku och Tampere på översiktsbilden ovan så ligger Alastaro nästan mitt mellan städerna. Lite närmare Turku, om man ska vara petig.

Vad ska du hitta på för något roligt åt oss, förresten? Vi är några skåningar som överväger en finsk träningsresa andra halvan av juli/första halvan augusti.
Kanske kan bli nåt något annat år, i år blir det bara studiebesök. Ska ni på träningsresa i slutet av säsongen? Ska ni träna på o dricka vodka?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT