Finjusteringar och övrigt på B1 replican

cacigge

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Mölndal
Hoj
-
Tjenare!
Justerade häromdagen min koppling till B1'an eftersom jag hade hört att kineserna inte var så bra på sånt. Enligt manualen skulle man hålla fjäderlängden på 20.80 mm (om jag inte minns fel). Och visst sjutton var fjädrarna åt h*****e fel. Nu till frågan, är 20.80 mm en längd som rekommenderas att hålla sedan också ? Dvs längden ska hela tiden vara 20.80 mm även fast jag kört med den ?

Sedan tänkte jag även fråga om det är någon som vet något ställe/person här i Göteborg som skor om B1'a kopplingar med kevlar och hur mycket det kostar ?
I samma veva frågar jag om samma ställe/person säljer slicks, eller var man kan köpa sådana ?

Nu tror jag inte att jag kan komma på flera frågor för tillfället, men tacksam om ni kan ge mig svar på ovanstående frågor.
Håller för tillfället på att göra en grundlig genomgång av min B1'a och ska lacka om de gula kåporna till blank svarta :D
Sedan blir det nytt bränslefilter, tändstift och troligen en glasfiber förstärkt sitt kåpa, så man vågar ta i den ;) Kan lägga upp en ny tråd med bilder och sådant senare allt eftersom. Bara hunnit testlacka bakskärmen än så länge.

På återseende!
 
Råder dig åtminstone att ha den spänd, du kan frångå 20.08 något, men
det är olika på olika kopplingar. Ett par av våra har inte funkat alls om
kopplingen är för lös ... dvs kopplingen hinner inte upp i tillräckligt varv och
slår inte ut ordentligt för lågt, sen orkar inte vridet få upp farten
... 20.08 som sagt tar högt men funkar ...

vh
/M

cacigge skrev:
Tjenare!
Justerade häromdagen min koppling till B1'an eftersom jag hade hört att kineserna inte var så bra på sånt. Enligt manualen skulle man hålla fjäderlängden på 20.80 mm (om jag inte minns fel). Och visst sjutton var fjädrarna åt h*****e fel. Nu till frågan, är 20.80 mm en längd som rekommenderas att hålla sedan också ? Dvs längden ska hela tiden vara 20.80 mm även fast jag kört med den ?

Sedan tänkte jag även fråga om det är någon som vet något ställe/person här i Göteborg som skor om B1'a kopplingar med kevlar och hur mycket det kostar ?
I samma veva frågar jag om samma ställe/person säljer slicks, eller var man kan köpa sådana ?

Nu tror jag inte att jag kan komma på flera frågor för tillfället, men tacksam om ni kan ge mig svar på ovanstående frågor.
Håller för tillfället på att göra en grundlig genomgång av min B1'a och ska lacka om de gula kåporna till blank svarta :D
Sedan blir det nytt bränslefilter, tändstift och troligen en glasfiber förstärkt sitt kåpa, så man vågar ta i den ;) Kan lägga upp en ny tråd med bilder och sådant senare allt eftersom. Bara hunnit testlacka bakskärmen än så länge.

På återseende!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top