Fin rejsing bild...

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Jag älskar den här bilden, dom flesta har nog sett den förut men ändå...
 

Bifogat

  • post-1-89739-aleanion.jpg
    post-1-89739-aleanion.jpg
    99.2 KB · Visningar: 773
Jean Philippe kunde ha Ruggia nedlägg på sin tid också :hihi
 

Bifogat

  • Resize of 1152x864_ruggia.jpg
    Resize of 1152x864_ruggia.jpg
    19.3 KB · Visningar: 551
Oj då... Det var inget dåligt nerlägg!

Det fick mig faktiskt å tänka på en sak...
Hur mycket snabbare genom en kurva går en F1 bil egentligen?
Om en MC har maximalt nedlägg i en viss kurva och en viss tid, kan man överlag säga att F1 bilen hade vart exakt så & så många tiondelar snabbare?
 
pogo skrev:
Oj då... Det var inget dåligt nerlägg!

Det fick mig faktiskt å tänka på en sak...
Hur mycket snabbare genom en kurva går en F1 bil egentligen?
Om en MC har maximalt nedlägg i en viss kurva och en viss tid, kan man överlag säga att F1 bilen hade vart exakt så många tiondelar snabbare?
Går inte att räkna så eftersom alla kurvor är olika och skillnaderna i tiondelar ökar ju med hastigheten i kurvan. Med en F1 bil är alltid snabbare i kurvan än en motorcykel eftersom de har downforce.
 
pogo skrev:
Oj då... Det var inget dåligt nerlägg!

Det fick mig faktiskt å tänka på en sak...
Hur mycket snabbare genom en kurva går en F1 bil egentligen?
Om en MC har maximalt nedlägg i en viss kurva och en viss tid, kan man överlag säga att F1 bilen hade vart exakt så & så många tiondelar snabbare?

Fusk att gämföra med en F1a, den har ju vingar som ger upp till 2 gånger fordonets vikt i downforce. Hade man inte haft hårda restriktioner så hade vingar och venturitunnel gett ytterligare downforce och sugit fast bilen i marken.

Det ger att en bil i princip kan ha hur hög kurvhastigehet som helst om du bara får ha tillräckligt effektiva aerodymaniska stöd. Till slut är det föraren som inte kommar att klara G-kraften längre och svimma eller avlida.
 
pogo skrev:
Oj då... Det var inget dåligt nerlägg!

Det fick mig faktiskt å tänka på en sak...
Hur mycket snabbare genom en kurva går en F1 bil egentligen?
Om en MC har maximalt nedlägg i en viss kurva och en viss tid, kan man överlag säga att F1 bilen hade vart exakt så & så många tiondelar snabbare?
Det man kan säga generellt är att en F1-racer är otroligt mycket snabbare i alla kurvor.
 
Generellt sett, så kan man även säga att det är "hyffsad" respekt för gulflaggen i bild 2.... :hihi

Att komma med det där nedlägget när nån funkis står och försöker släpa en krashad hoj av banan skulle nog uppskattas... :rolleyes:
 
Man kan även generellt säga att nu lägger vi ner lanstinget!
 
Det är ju stillahållen gulflagg så det är lugnt, dessutom var han VM-förare. Gillar funkisens stil skarpt, halvlojt på en halmbal. Det var andra tider det...
 
Goodstuff skrev:
Det är ju stillahållen gulflagg så det är lugnt, dessutom var han VM-förare. Gillar funkisens stil skarpt, halvlojt på en halmbal. Det var andra tider det...
Håll käften, jag kör VM. :hihi
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top