Fin "liten" båt...

Jamen det såg ju ut att vara en trevlig skuta. Undrar bara om den är avsedd för ca 40-50 pers som vill bo på havet i en sjuhelsikes massa år, eller om det är någon nyrik snubbe med massa pengar som han vet vad vart de skall ta vägen?

Isåfall får han gärna köpa en KTM till mig :hihi

Hörde ryktet om en rysk olje miljardär som ville vara värst....

Jäklar villken schyrre gummijolle. hehe. har du kontakter så partar jag gärna loss med fina pumor på den båten. hehe

Lite feeet... Fatta hur bizzarrt mycket pengar en sån kostar! tänk om man kunde bli så rik, man skulle bli galen.. en galen man me hur mycket prylar som helst!

Ägaren: Tjena Gurra.. du, kan jag låna din hamnplats några dagar, jag skall upp till sthlm på besök? :hihi :D

Vet du vart fotot är taget? Ser väldigt likt ut ett ställe på kanarieöarna.

HanneZ skrev:
Vet du vart fotot är taget? Ser väldigt likt ut ett ställe på kanarieöarna.

Min tanke va också kanarieöarna... Likt en hamn på Teneriffa, men de är ju klart.... alla hamnar ser ju någolunda lika ut i de länderna.

Den som äger den äger ett fotbolls lag i England oxå, och som någon skrev tidigare, han är en rysk oljemilijardär.

Denna båt var i Sthlm i sommras, lyckades ta ett halvbra kort på den.

http://hem.bredband.net/uffe3/storbat

Det är Roman Abramovitch Yacht ju. Det stod om honom + hans tillgångar osv i aftonbladets sportbilaga för några veckor sedan.

Kan lista upp lite utav det jag kommer ihåg (det väsentliga skvallret) :hihi

Yachten på bilden är hans största yacht (han har 3st) och den köptes av, om jag inte minns fel, sultanen av Brunei för runt en miljard. Den har 40 anställda som jobbar året runt på den till en årskostnad av 22miljoner kr.

Han har även en lyxutrustad Boeing 747 som köptes för 790mille. Flygresan från Ryssland till London går på 4Mkr. Eller 5000:- mil.

Flera lyor runt om i världen + ett nyinköpt slott. Äger Chelsea + flera ryska hockey/fotbollsklubbar.

När Ryssland trädde ur kommunismen var han en utav de första privatpersoner som snabbt hoppade på oljeaffärer (som inte tilläts av priv.pers under kommunismen) och blev stormrik. Han är god för runt 100miljarder, vid en ålder av 35.

Förra året tjänade han 26miljarder kr, eller 75 mille om dagen.

Sådär ja, det var väll ungefär det som lades på minnet :)

Thundercat skrev:
Halvbra var väl nästan att överdriva... :näsblod :gnissla
Jaja :hihi , det är schyysta avgaspipor på den :tummenupp ser ut som jet motorer

lol vilka feta.
Denna e inte alls lika fet, men rätt bizzar & cool.

/N

Bifogat

• img.jpg
    img.jpg
    62.9 KB · Visningar: 121
  • img2.jpg
    img2.jpg
    108.4 KB · Visningar: 135
  • img3.jpg
    img3.jpg
    64.5 KB · Visningar: 104
Va fan ska man med en sådan till? Egentligen? Och han har 3... Jag är inte direkt avis, men behöver man verkligen sååå stort? Jisses, inte en dålig jolle i alla fall.

Och vad ska man md 100miljarder till? Går det ens att förbruka :) Och snubben e bara 35 år!!!

Man får hoppas att snubben har skickat lite pengar till Röda Korset..

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D