Fin höstdag

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Klarblå himmel,brandgula löv,frisk luft men inte kallt.
En sån här dag gillar till och med jag hösten.

Vart ute och åkt sen kl.11 idag,trodde jag skulle få möta många hojar pga det fina vädret och att det är helg.
Men nej mötte ett par custom och några offroadare,men vart är alla tuffa sporthojsåkare då ?
Har ni redan bytt hojarna mot era plåtlådor ?

Tack Ol@ för en trevlig lunch/frukost...

Inte kallt? Här var det 7 grader varmt vid 12-tiden. Jag var naturligtvis ute och körde, men det var faktiskt för kallt. Burr!

Mattias skrev:
Inte kallt? Här var det 7 grader varmt vid 12-tiden. Jag var naturligtvis ute och körde, men det var faktiskt för kallt. Burr!

Man får ju klä på sig ordentligt,men kan man forfarande röra fingrarna efter flera timmars körning så är det väl inte så kallt ute..

Inte i helvete att man åker 'plåtlåda'. Kom in för en timme sedan. :) Visst är det kallt men vafan. Det är ju sol och blå himmel!

Jag var ute och åkte idag i trakterna runt Norrtälje. Klarade uppkörningen i förrgår så man var ju nästan tvungen.

Blev lite kallt om fingrarna mot slutet, annars hur trevligt som helst. Hoppas på några fler dagar med temperatur på 10+ grader innan vintern. :)

P@trik skrev:
Klarblå himmel,brandgula löv,frisk luft men inte kallt.
En sån här dag gillar till och med jag hösten.

Vart ute och åkt sen kl.11 idag,trodde jag skulle få möta många hojar pga det fina vädret och att det är helg.
Men nej mötte ett par custom och några offroadare,men vart är alla tuffa sporthojsåkare då ?
Har ni redan bytt hojarna mot era plåtlådor ?

Tack Ol@ för en trevlig lunch/frukost...

Tack själv för trevlig sällskap på jobbet :) :)
längtar till 22:00 så man får sig en Öl :fyllisar

Klart att man har varit ute en sväng idag, fast det va lite halt :jisses Så det blir nog sista svängen för i år. Om inte .......

Fick inte med nån ut så det blev en repa själv med GPS:en. :) Schysst väder men kallt om fingrarna på slutet = inte kul att bränna motorväg.

Blir nog nån repa till så fort det är ok väder men annars börjar jag vara rätt nöjd med säsongen. Blev mycket touring i år: Sthlm - Luleå, Luleå - Jakobstad (Finland) och sen hem till Sthlm. Sen blev det en 450-mila ner till Gardasjön i Italien också. Rekommenderas!

Dagens tur. Kan efter tre år med kort i Sthlm knappt hitta tillbaka till de roliga vägarna (Bogesund osv. fixar jag men inte mycket mer). Skaffade GPS så nu börjar bitarna trilla på plats.

Bifogat

• 041009_1x.jpg
    041009_1x.jpg
    136.6 KB · Visningar: 125
Kallt...?
Inga problem, har varit ute hela dagen med grushojen. :banana
Ju fortare hösten tar över desto bättre sikt blir det i skogen när löven fallit... :hihi
I morgon blir det en runda med LV-hojen.

Jag o polarn va ute med motarderna o la ca 15 mil iaf,lite kallt på rosenhills uteplats men annars en toppendag.

Kom just precis hem, sista kilometrarna körde man på snömodd/snö, och jag kan lova er, det blir betydligt mer spännande att åka på slicks :tummenupp

*önskar att han bodde i varmare landskap*

Körde ca 10 mil igårkväll efter jobbet. :tummenupp
Idag har jag kört ca 8 mil med båda hojarna :yoparty

Man får ju som sagt passa på, sen är det inte så kallt heller.
Man är ju van Moppe samt Norrland :D (under den tiden man bodde där)

Ahhh,jag som har parkerat in skiten!!!Jaja,1300mil hann jag med ialf
394911_24.jpg

Var ute en tur i dag +3 och snø i fjallen brevid vagen (Over 200m højd) lite kallt men vad gjør man for at få åka lite? fast snart vinner nog vinteren och skotern hamtas fram från sin sommar sømn...(+1 ute nu klokkan sex)

Exup skrev:
Ahhh,jag som har parkerat in skiten!!!Jaja,1300mil hann jag med ialf

Åhh,sådär vill jag oxå kunna ställa in hojen sen.
Då kan man ju gå och småpilla lite hela vintern..

Fast det är nog minst en månad innan det blir dags att ställa av,imorgon verkar det bli lika fint väder.. :banana

Först lite motogp sen lite eget "gatgp",kan det bli bättre..

Har precis börjat tina nu efter en tripp på drygt 9 mil... :tummenupp

Tempen sjönk nog f..n 5 grader under tiden vi var ute - fort går det... :banana

Nu e det :fyllisar som gäller...

Skål på er!!
:yoparty

& förhoppningsvis lite :tuttar om 1 par timmar... :hihi

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien