Filmtips: Transformers

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Transformers är hur frän som helst! Gå och se! Inte ofta man ser en film på bio där hela salongen ställer sig upp och tokapploderar under eftertexterna. Hände tydligen på en annan föreställning som en kollega gick på också.

:yoparty

när jag såg den igår ASGARVADE folk när Optimus drog sina hjälteord och posérade. Applåderna uteblev om vi säger så :gnissla

Som vanligt lider Michael Bays film av identitetsproblem; är det en komedi eller en seriös actionrulle? Och nej, filmen lyckas inte med att vara både och. Första halvan tyckte jag var riktigt bra, men sedan spårade den helt enkelt med en massa (förvånadsvärt) roliga skämt och en hel del töntigheter som förstörde spänningen totalt.

Gå gärna å se den, men bara för att ni måste. Förvänta er inget mästerverk bara :tummenupp

Som vanligt lider Michael Bays film av identitetsproblem; är det en komedi eller en seriös actionrulle?

Jag brukar inte gilla Bays något klibbiga produktioner, men Transformers tycker jag var väldigt välorkestrerad. Bay är ju sedan tidigare ett visuellt geni, och någon måste ha hjälpt honom med manuset den här gången. Stabila skådespelarinsatser också rakt över linjen.

Jag är lite förvånad över dina lovord eftersom Transformers är en jäkligt fånig idé. Dessutom så är du bara två år yngre än mig och borde varit för gammal när Transformers var populärt. Bestod publiken till mestadels av folk födda under sent 80-tal så förstår jag applåderna.

Men du menar alltså att den är bra?

Är det en bra film eller är den bara bra för sina effekters skull?

Jag är lite förvånad över dina lovord eftersom Transformers är en jäkligt fånig idé. Dessutom så är du bara två år yngre än mig och borde varit för gammal när Transformers var populärt. Bestod publiken till mestadels av folk födda under sent 80-tal så förstår jag applåderna.

Jag trodde inte att jag skulle gilla den så skarpt, men det gjorde jag. Man måste dock acceptera att hela upplägget precis som du skriver är en jäkligt fånig idé. Jätterobotar som omvandlar sig till olika stylade muskelbilar och slåss med varandra.

Så om man släpper kraven på att film skall vara förnuftig och realistisk så tror jag att man får 2,5 underhållande timmar. Jag tycker att filmen är bra, och den har även tillräckligt bra effekter. Men den känns inte sönder-CGI:ad som en del filmer kan göra (Ultraviolet).

TIDIGT 80-tal tacksåmycket..! :tungan

Transformers började gå -84 och var ett jäkligt ballt barnprogram, 'Armada' som kom för nåt år sen spelar inte alls i samma division. Den tecknade filmen kom -86 med musik av White Lion! :yoparty

Jag ska gå och se den imorrn och jag hoppas på nostalgitrippar och schyssta specialeffekter. Det är allt som krävs..!

hehe kom det så tidigt? I Sverige? Jag var aldrig intresserad av Transformers och har antagit att det var för att det kom så sent.

Fast jag kanske var mest inne på Delta Force o dyl.

Jag skall nog se filmen i alla fall, den kan säkert vara underhållande. Jag var skeptisk till War of the Worlds och den tyckte jag var sevärd. På sätt och vis.

Tyckte det var sjysst en film. Synd bara att jag alltid har otur att hamna bredvid nån j*vla dampunge jämt och ständigt. Det satt någon ful jäkel bredvid mig till höger (kanske 12 bast) som satt och klia sig på ballarna med båda händerna och satt och stöna, slog armarna i båda armstöden och vicka på huvudet upp och ned under hela filmen. Benen gick som en propeller också i mellanåt. Han satt fan bara inte still!

Jag tänkte fråga om han var kåt av alla coola robotar eller nåt, nee skämtåsido jag ville bara vrida nackfan:mad: Hans farsa satt bredvid och märkte tydligen ingenting att hans unge hade tydliga lössproblem eller var robosexuell. Det förstörde filmupplevelsen en aning.. annars var det bara koppla bort hjärnan lite och skratta och njuta av filmen så gott det gick:D

Man kan gå å se den för att den är så välgjord. Extremt bra gjord.

Men som ngn tidigare skrev så lider den av identitetsproblem

Precis hemkommen från filmen nu. Måste säga att den va grym i själva effekterna. Action blandat med humor passade faktiskt bra ihop. Väldigt bra gjort med tanke på att från början veta att dom skulle göra en film med fordon som omvandlas till robotar. Kunde gått åt helsikke ist.
4 av 5 ger jag rullen ;)

Identitetsproblem my ass. Den riktar sig till en yngre åldersgrupp, dær "tøntigheter" och fet action passar bra ihop. Dærimot satt jag och nostalgi-myste som en femåring. Rekomenderas riktigt hårt før alla som hade en bra uppvæxt med optimus prime!

Identitetsproblem my ass. Den riktar sig till en yngre åldersgrupp, dær "tøntigheter" och fet action passar bra ihop. Dærimot satt jag och nostalgi-myste som en femåring. Rekomenderas riktigt hårt før alla som hade en bra uppvæxt med optimus prime!

:yoparty

transformers_conceptual_designs_36.jpg

/Autobot Pedrobot Moto

Jag också! :yoparty

Riktigt bra, uppfyllde alla förväntningar... Kalas!

Såg den ikväll. Måste se den igen alltså. Fan vad bra den var.

Så sjukt jävla snygg film med riktigt bra ljud, jag ryste flertal gånger bara för att allt var så snyggt och lät så bra.

Synd bara att aprilian lät som en radfyra. Varför ska det alltid vara så...

Hur kan man INTE gilla det här? Skön film! :yoparty

En del nostalgi iofs, men som actionfilm är den gjuten!

EDIT: Die Hard 4 är också en grymt bra rulle, två riktigt bra action-filmer på en vecka. Inte illa!

Synd bara att aprilian lät som en radfyra. Varför ska det alltid vara så...
Synd att den var med ÖHT, den scenen kändes väldigt onödig!

Last edited:
Vad perfekt, polaren ville att jag ska hänga på och kolla på denna immorn. Så det låter perfekt! :)

Snubben i metro måste va blåst som tyckte denna film var helt värdelöst... :näsblod

Såg den på premiären. Riktigt bra rulle.

Bästa citatet från Optimus : 'Bumbelbee... Stop lubricating the human!'

Så jävla bra var den inte, för mycket fjantigheter tyckte jag. Helt ok fredagsunderhållning dock, 3/5.

Jag tror faktiskt att jag gillar Transformers mer än Die Hard 4.0 :tummenupp Dock tycker jag nog att Bumblebee borde ha varit en folkabubbla som i den tecknade :tummenupp Fast i och för sig skulle han kanske inte kunna vara så cool då :(

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025