Filmtips tack, rockhistoria

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Yamaha rd 125
Är inne som fan i 70/60talets musik nu igen, skulle vilja ha lite filmer att kika på som handlar just om rock/hårdrockskulturen under 70 och 60talet :) Hippie och hårdrockskulturen, allt möjligt!:yoparty

Jag är inte ute efter livekonserter med banden från denna tid, mer dokumentärer och vanliga filmer som handlar om sex drugs and rock n roll:yoparty

Ni kan ju även tipsa om lite skön musik när vi ändå håller på, just nu rullar deep purple och pink floyd i itunes.

peace:)

Detta är nog min favoritgener, 70-tals rock-filmer:yoparty . Tyvärr finns det inte allt för många så jag vill också ha tips tack!

Om du inte sett den:
Almost Famous

Edit: Du borde förresten inskaffa How The West Was Won (Zeppelins liveplatta):tummenupp

Last edited:
Detta är nog min favoritgener, 70-tals rock-filmer:yoparty . Tyvärr finns det inte allt för många så jag vill också ha tips tack!

Om du inte sett den:
Almost Famous

Edit: Du borde förresten inskaffa How The West Was Won (Zeppelins liveplatta):tummenupp

Ta(n)ckar för tipset:D Hittar däremot inte zeppelinplattan, men får väl leta vidare. Mer tips:yoparty

Filmer om hippiekulturen är även intressant.

Ska kika på walk the line också, verkar bra.

Kolla efter Zeppelins film, tror den heter som plattan The song remains the same. En klart C-värd rulle, ett annat tipps är heavy metal parkinglot inte 70-tal men en dokumentär om hårdrockens baksida under 80-talets glada dagar.

The filth and the fury. Dokumentär om Sex Pistols.

The Doors är ganska bra också. Handlar inte helt oväntat om bandet The Doors.

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back