Filmredigerarprogram??

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Vilket program ska man använda om man vill kunna redigera en film? Lägga till lite undertexter och andra effekter. Vill göra ewn rolig film men vet ej vilket program jag ska använda.
vet ni?? :confused:

jag använder bla ett program som heter Ulead Media studio 6.5,
men det finns ännu ett bättre (proffsigare!) som heter Vegas Video.

Tror att Adobes Premiere är på tok för avancerat för hemmabruk, men ja är inte säker =)

har båda på/i datorn.

EDIT: båda finns på nätet om man har flinka fingrar :)
Vegas Video 4.0

Jag använder Adobe Premiere 6.5 men det är kanske lite overkill för nybörjare. Använder även Ulead Video Studio och det är bättre om du är nybörjare.

eftersom jag jobbar som redigerare/inslagsproducent så måste jag ju säga nått..
Det finns ganska många redigeringsprogram för hemmaklipparen
men det mesta är ju bara skit. Det går ju iof att klippa ihop enkla saker med imovie (ett program för Mac) men ska du börja med effekter, snygga texter osv så krävs det proffsigare program.
Själv har jag programmet Avid hemma som oxå e det redigeringsprogram som används av i princip alla produktionsbolag världen över. de mesta du ser på tv är klippt i Avid (en version för hemmadatorn kom ut förra året tror jag)
försök att skaffa det annars funkar även Media 100, Final cut, Radius dv bra. Med After effects till så kan du göra grymma grejer hemma (förutsatt att du kan klippa). Jag antar att folk som lägger upp filmer här på SH använder redigeringsprogram som jag inte ens känner till så jag är oxå lite nyfiken på vad folk använder...

ski_extreme skrev:
Pinnacle Studio Dv, ett program med mkt funktioner men ändå enkelt att använda.
Använder också Pinnacle DV, lättfattligt och intuitivt även om det nog har ganska få funktioner.

Är det någon som kan tänka sig att bränna ett par skivor med olika program och skicka till mig, givetvis mot en lättare summa kring 50-100:- vore jätte snällt. PM:a mig så får ni min adress.
:bow :bow :hej

Adobe Premiere 6.5 :tummenupp! jag började med det och läste manualen så fattade jag efter ett tag! Annars är Sonic Foundry - Video Vegas 4.0 väldigt bra! har inte använt det så mycket själv! :hej

Hur är Windows Movie Maker som finns i Windows XP?
Nån som har testat? Kan man fixa ihop en hyfsad film med musik och andra effekter?
Har inte orkat kolla närmare på det än...

När vi ändå e inne på program... Jag formaterade om datorn och då försvann mitt InDesign. Någon som har att "låna ut" eller köpa eller tanka ner...?

Säger inte nej till att få hem After Effects oxå...Kanonprogram :tummenupp

ModiN skrev:
GLÖM MOVIE MAKER!:zpy har testat det en gång! kommer ALDRIG att göra om det! dåligt som fan!!! :fakta

Då hoppar jag över det! :hej
Håller på att ladda hem Sonic Foundry - Video Vegas 4.0 och Uead Media Studio PRO 6.5 nu! :rock

Avid och Lindqvist Radio & TV inbjuder till en exklusiv workshop med Avid Xpress 3.5.
Representant från Avid Nordic finns på plats för en 1 timmas genomgång/workshop där
vi går igenom programmets finesser och funktioner.

Plats: Lindqvist Radio & TV Erik Segersälls väg 1 T-Bana Aspudden
Tid: 30:e Oktober Seminariestart: 10.00, 12.00, 14.00, 16.00
Anmälan e-post: grabbarna@lrtv.se Tel: 08 645 33 99 Fax: 08 19 50 12

Se mer på http://www.lrtv.se

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär