Filmklipp från feministisktinitiativ = Fi?????

MadManAxel skrev:
Man kan ju fråga Gudrun :rolleyes:
En skoj idé bara....byt ut "man" i texten mot t.ex kvinna, neger, turk eller invandrare och framför den, då lär man bli nedslagen + polisanmäld ganska fort....

är det ingen som har lust att gå till polisen, anmäla dem för hets mot folkgrupp.

jag känner mig oootroligt kränkt..

Dom där jävlarna som sjunger fattar man ju att dom är sur på männen, för ser man ut som dom gör så lär dom ju inte ha fått nått på flera hundra år

Feminism är bara en organiserad form av gnäll :tummenupp

Boffen skrev:
Vadå, tycker du FI är smartare än så? Det var från deras årsmöte tror jag :hihi

Nee jag vet inte, men det känns ju rätt meningslöst o starta ett parti och göra på det sättet. :kocko Man borde ju fatta att de tappar röster så in i helvete.

motardnisse skrev:
Va fan! såg du inte senaste Insider på TV??? :fatta!

Nej tyvärr. Missade det. Vadå va det samma linje/nivå på dem där? :va
I så fall är de ju inte kloka nånstans. :kocko Och om klippet ovan visar FI så är de rejält bakom flötet. :kocko Snudd på Politiskt självmord. :machinegu

Här har ni "texten" :

Jag hatar dig du jävla man, du tror du vet, du tror du kan, allt om kvinnor allt om våra liv.
Men du vet inget så ta ett jävla kliv.
Snubbe, gubbe, jävla man bäst du börjar springa för här ser du en kvinna som hatar dig så mycket, vi ska slita dig i stycken.

Mer hets mot folkgrupp får leta efter tycker jag. :kocko

Mark skrev:
Här har ni "texten" :

Jag hatar dig du jävla man, du tror du vet, du tror du kan, allt om kvinnor allt om våra liv.
Men du vet inget så ta ett jävla kliv.
Snubbe, gubbe, jävla man bäst du börjar springa för här ser du en kvinna som hatar dig så mycket, vi ska slita dig i stycken.

Mer hets mot folkgrupp får leta efter tycker jag. :kocko

Jag år på fullt allvar bered att anmäla dem för hets mot folkgrupp, men det känns allvarligare om det är fler som anmäler dom. Dom[tm] ska faan inte komma undan! :mad:

Återigen så kan man inte åka dit för hets mot folkgrupp om man anspelar på kön. "Män" och "kvinnor" räknas inte som folkgrupper.

Kaninte folk bara slappna av lite? jag kommer ihåg när man var liten och lyssnade på Eddie Meduza aom sjöng "Fruntimmer e madraser med hål" i blev ingen folkstorm av det precis. Deesuom var det gott om liknanade sånger både i militären och åp universitetet utan att tjejerna reagerade så här barnsligt. Gillar ni inte Fi så rösta inte på dem men ni behöver väl inte ta allt så dj-a allvarligt!?
Att jag sedan tycker att dem verkar lite politiskt naiva och inte tror att det direkt hjälper kvinnorna just nu men dem har i alla fall lyckats visa hur känsliga vi män är... Ni vet inlägg av typen: "Dem har aldrig fått kuk" och "De är faktiskt synd om oss också!"

bonny skrev:
Kaninte folk bara slappna av lite? jag kommer ihåg när man var liten och lyssnade på Eddie Meduza aom sjöng "Fruntimmer e madraser med hål" i blev ingen folkstorm av det precis. Deesuom var det gott om liknanade sånger både i militären och åp universitetet utan att tjejerna reagerade så här barnsligt. Gillar ni inte Fi så rösta inte på dem men ni behöver väl inte ta allt så dj-a allvarligt!?
Att jag sedan tycker att dem verkar lite politiskt naiva och inte tror att det direkt hjälper kvinnorna just nu men dem har i alla fall lyckats visa hur känsliga vi män är... Ni vet inlägg av typen: "Dem har aldrig fått kuk" och "De är faktiskt synd om oss också!"

:kocko Det handlar inte om att rösta på dem utan deras syn på män, tror du att deras sång inte är på allvar?????

Vakna upp för fan, vill du ha k.ken avskuren av en tjej som hatar dig fast du inget har gjort nåt?

Långa farbron skrev:
Utan att var synsk..så kommer dom inte få det heller.

Nu har du stor tilltro till manligheten. Jag vet flera desperata killar inte inte skulle ställa några frågor utan bara ställa upp med en minuts varsel.

motardnisse skrev:
:kocko Det handlar inte om att rösta på dem utan deras syn på män, tror du att deras sång inte är på allvar?????

Vakna upp för fan, vill du ha k.ken avskuren av en tjej som hatar dig fast du inget har gjort nåt?
Tror du på fullt allvar att det är det dem vill??? Tar du verkligen et par rader ur en sång på så stort allvar? Som sagt: Det manliga egot är känsligt.
Att hata personer som inte har gjort dig något är det många som gör på SH...

bonny skrev:
Tror du på fullt allvar att det är det dem vill??? Tar du verkligen et par rader ur en sång på så stort allvar? Som sagt: Det manliga egot är känsligt.
Att hata personer som inte har gjort dig något är det många som gör på SH...

Ok! hur kommer det sig att större delen av styrelsen är lesbiska men även vanliga mänshatare ÄVEN om de kanske är gifta med en. Skulle man inte ta detta på allvar, det är som att säga att sverigedemokraterna inte har en chans men hur kommer det sig att de har blivit så mkt starkare de senaste åren????

De här Fi är inte ute efter jämställdhet även om det låter så i sina uttalanden
utan en ren motattack mot det manliga könet, tur är väl det att det är så mkt interna bråk att en efter en slutar så känner man sig lite lugnare!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg