Filmer och Bilder

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Grävt nå' mer ang. vidvinkel på den där? Den har ju ett betydligt smuttigare format än gopron..

ContourHD:
* 110 grader vid 1080p
* 135 grader vid övriga format (960p, 720p osv)

GoProHD:
* 127 grader vid 1080p
* 170 grader vid övriga format
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det är just 170 grader som är så fräsigt med gopron, blir roliga filmer om man dokumenterar banåka/krokväg - skall man filma polarna är det bättre med sansad vidvinkel.

Du nämnde filtergänga...?
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Det är just 170 grader som är så fräsigt med gopron, blir roliga filmer om man dokumenterar banåka/krokväg - skall man filma polarna är det bättre med sansad vidvinkel.

Du nämnde filtergänga...?

Ja, gopron är ju fläskig på banan... dessutom om man varierar monteringsplatsen. Men som sagt mer otymplig och nästan dubbelt så dyr (mot vad jag fick tag Contouren för).

Köpte ett linskit som innehåller filteradapter. Alla fotofilter med gänga 37 mm passar. :tummenupp
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
GoProHD

E det nån vettig kamera?
Själv vill jag ha ett system med riktig dv kamera eller med nån separat inspelnings enhet.
Dock så såg jag att GoProHD går att få som vattentät och det verkar ju grymt bra.
Speciellt i vinter när man åker bräda
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Inget svar :(
Har iaf beställt en nu, hoppas att inte bli besivken på skiten :p
Blir hoj / snowboard / dyk med denna kamera för min del
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Nöjd som fan med min Gopro HD hittills, inte hittat några svaga punkter än.

Rätt schysst bild och ljudkvalite på denna film.

[YOUTUBE-ID]YK5yk0uIQ7w[/YOUTUBE-ID]
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
[YOUTUBE-ID]4B-0TsQ8B5g[/YOUTUBE-ID]

En liten film från körningen på mantorp i söndags. Satt kameran helt galet, satt den på vänstra kinden så vinkel är konstig. När jag sitter rakt på hojen filmar den vänster om hojen osv. Blir nog bättre när jag sätter kameran på tanken och spelar in i HD-läge :D Tänkte fixa vindbruset också.
 

Bifogat

  • Mantorp 20100502 414.JPG
    Mantorp 20100502 414.JPG
    48.2 KB · Visningar: 73
  • IMG_4014.jpg
    IMG_4014.jpg
    253.9 KB · Visningar: 71
Last edited:

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
fan va kul det ser ut! längtar till lördag då jag ska till anderstorp! hoppas på lika fint väder som ni verkade ha!
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
[YOUTUBE-ID]84Vpe6eVkjw[/YOUTUBE-ID]

En liten film från körningen på mantorp i söndags. Satt kameran helt galet, satt den på vänstra kinden så vinkel är konstig. När jag sitter rakt på hojen filmar den vänster om hojen osv. Blir nog bättre när jag sätter kameran på tanken och spelar in i HD-läge :D Tänkte fixa vindbruset också.

Känns som du utvecklas i din hojkörning ganska mycket fortare än oss andra :Bugar kul att se :tummenupp
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Känns som du utvecklas i din hojkörning ganska mycket fortare än oss andra :Bugar kul att se :tummenupp

Det är bara o hålla stumt och ge järnet och hoppas på det bästa, så lär man sig fortast! :D

fan va kul det ser ut! längtar till lördag då jag ska till anderstorp! hoppas på lika fint väder som ni verkade ha!

Det var det också! Hoppas du får lika fint väder, det kunde inte bli bättre :tummenupp Vilka ska du köra med?
 
Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
En liten film från körningen på mantorp i söndags. Satt kameran helt galet, satt den på vänstra kinden så vinkel är konstig. När jag sitter rakt på hojen filmar den vänster om hojen osv. Blir nog bättre när jag sätter kameran på tanken och spelar in i HD-läge :D Tänkte fixa vindbruset också.

Om jag inte såg fel så verkade det gå på runt 1:36 tider. Jag tror att det fanns de som körde långsammare än så i licensgruppen. Du kanske skulle satsa på en ny karriär? :tummenupp
 

|ZooT

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
ingen
Om jag inte såg fel så verkade det gå på runt 1:36 tider. Jag tror att det fanns de som körde långsammare än så i licensgruppen. Du kanske skulle satsa på en ny karriär? :tummenupp
Tror amlis inte skulle banga om nån hosta upp en knarr åt han för en säsong i endurance eller probike ;)
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Mantorp vilken guldbana!:) Almgren du la fina varv och med "mer" cyckel skulle du blir rent av grym:tummenupp
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top