Filmer och Bilder

Grävt nå' mer ang. vidvinkel på den där? Den har ju ett betydligt smuttigare format än gopron..

ContourHD:
* 110 grader vid 1080p
* 135 grader vid övriga format (960p, 720p osv)

GoProHD:
* 127 grader vid 1080p
* 170 grader vid övriga format

Det är just 170 grader som är så fräsigt med gopron, blir roliga filmer om man dokumenterar banåka/krokväg - skall man filma polarna är det bättre med sansad vidvinkel.

Du nämnde filtergänga...?

Det är just 170 grader som är så fräsigt med gopron, blir roliga filmer om man dokumenterar banåka/krokväg - skall man filma polarna är det bättre med sansad vidvinkel.

Du nämnde filtergänga...?

Ja, gopron är ju fläskig på banan... dessutom om man varierar monteringsplatsen. Men som sagt mer otymplig och nästan dubbelt så dyr (mot vad jag fick tag Contouren för).

Köpte ett linskit som innehåller filteradapter. Alla fotofilter med gänga 37 mm passar. :tummenupp

GoProHD

E det nån vettig kamera?
Själv vill jag ha ett system med riktig dv kamera eller med nån separat inspelnings enhet.
Dock så såg jag att GoProHD går att få som vattentät och det verkar ju grymt bra.
Speciellt i vinter när man åker bräda

Inget svar :(
Har iaf beställt en nu, hoppas att inte bli besivken på skiten :P
Blir hoj / snowboard / dyk med denna kamera för min del

Nöjd som fan med min Gopro HD hittills, inte hittat några svaga punkter än.

Rätt schysst bild och ljudkvalite på denna film.

[YOUTUBE-ID]YK5yk0uIQ7w[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]4B-0TsQ8B5g[/YOUTUBE-ID]

En liten film från körningen på mantorp i söndags. Satt kameran helt galet, satt den på vänstra kinden så vinkel är konstig. När jag sitter rakt på hojen filmar den vänster om hojen osv. Blir nog bättre när jag sätter kameran på tanken och spelar in i HD-läge :D Tänkte fixa vindbruset också.

Bifogat

• Mantorp 20100502 414.JPG
    Mantorp 20100502 414.JPG
    48.2 KB · Visningar: 73
  • IMG_4014.jpg
    IMG_4014.jpg
    253.9 KB · Visningar: 71
Last edited:
fan va kul det ser ut! längtar till lördag då jag ska till anderstorp! hoppas på lika fint väder som ni verkade ha!

[YOUTUBE-ID]84Vpe6eVkjw[/YOUTUBE-ID]

En liten film från körningen på mantorp i söndags. Satt kameran helt galet, satt den på vänstra kinden så vinkel är konstig. När jag sitter rakt på hojen filmar den vänster om hojen osv. Blir nog bättre när jag sätter kameran på tanken och spelar in i HD-läge :D Tänkte fixa vindbruset också.

Känns som du utvecklas i din hojkörning ganska mycket fortare än oss andra :Bugar kul att se :tummenupp

Känns som du utvecklas i din hojkörning ganska mycket fortare än oss andra :Bugar kul att se :tummenupp

Det är bara o hålla stumt och ge järnet och hoppas på det bästa, så lär man sig fortast! :D

fan va kul det ser ut! längtar till lördag då jag ska till anderstorp! hoppas på lika fint väder som ni verkade ha!

Det var det också! Hoppas du får lika fint väder, det kunde inte bli bättre :tummenupp Vilka ska du köra med?

Last edited:

Om jag inte såg fel så verkade det gå på runt 1:36 tider. Jag tror att det fanns de som körde långsammare än så i licensgruppen. Du kanske skulle satsa på en ny karriär? :tummenupp

Om jag inte såg fel så verkade det gå på runt 1:36 tider. Jag tror att det fanns de som körde långsammare än så i licensgruppen. Du kanske skulle satsa på en ny karriär? :tummenupp
Tror amlis inte skulle banga om nån hosta upp en knarr åt han för en säsong i endurance eller probike ;)

Mantorp vilken guldbana!:) Almgren du la fina varv och med "mer" cyckel skulle du blir rent av grym:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT