Filmer och Bilder

..fan vad det grejas med gummi i garagen... :D

Lite sent hemkommen insåg man att onsdagsturen var rökt, så det blev omkrängning av däck och prova balanseringsapparaturn'. :meka

Slang i ekerhjul...verkade kräva lite vikter, gick åt 80 gram av fultemas zinkvikter (hittade ingen märkning på däcket, så jag antog att det är någorlunda i balans från michelinaffärn' :D Naturligtvis slogs man av den tanken EFTER att däcket satt på, på geggmoppen sket man fullständigt i balansering :crash, turligt nog så hittade man ingen sådan märkning, annars hade grovt språk kunnat höras över nejderna).

Kul pyssel, och fultemas däck-av-krängare och balanseringsjigg rockar. :yoparty

/J
 

Bifogat

  • IMG_0915.JPG
    IMG_0915.JPG
    150.5 KB · Visningar: 58
  • IMG_0917.JPG
    IMG_0917.JPG
    192.3 KB · Visningar: 56
..fan vad det grejas med gummi i garagen... :D

Lite sent hemkommen insåg man att onsdagsturen var rökt, så det blev omkrängning av däck och prova balanseringsapparaturn'. :meka

Slang i ekerhjul...verkade kräva lite vikter, gick åt 80 gram av fultemas zinkvikter (hittade ingen märkning på däcket, så jag antog att det är någorlunda i balans från michelinaffärn' :D Naturligtvis slogs man av den tanken EFTER att däcket satt på, på geggmoppen sket man fullständigt i balansering :crash, turligt nog så hittade man ingen sådan märkning, annars hade grovt språk kunnat höras över nejderna).

Kul pyssel, och fultemas däck-av-krängare och balanseringsjigg rockar. :yoparty

/J

Brukar alltid vara en gul ring på däcket som skall vara vid ventilen, konstigt att det inte fanns det :S Däcket brukar vara balanserat på viset att det skall kompenseras för extra vikten av ventilen. Men vafan, det är ju på SeKsförtIn med Alien vs predator dekaler. Bara köra :D

På surgixxern sitter det inga vikter på bak :yoparty
 
Är jag knäpp eller??

Efter tidig hemgång, promenad med hundarna och lunch så stod det mellan en fin 12 milatur på mc eller tomtvård, vad valde jag(är jag så snål så jag inte vill slita på däcken...)....dock jävligt rart efteråt med en Kaffe i solen och kolla på den nyklippta gräsmattan och häcken, hoppas det var sista gräsklippningen..men brukar alltid bli en gång till för man är så lat att kratta upp löven..:D
 

Bifogat

  • tomtvård 001.jpg
    tomtvård 001.jpg
    261.4 KB · Visningar: 59
Last edited:
..fan vad det grejas med gummi i garagen... :D

Lite sent hemkommen insåg man att onsdagsturen var rökt, så det blev omkrängning av däck och prova balanseringsapparaturn'. :meka

Slang i ekerhjul...verkade kräva lite vikter, gick åt 80 gram av fultemas zinkvikter (hittade ingen märkning på däcket, så jag antog att det är någorlunda i balans från michelinaffärn' :D Naturligtvis slogs man av den tanken EFTER att däcket satt på, på geggmoppen sket man fullständigt i balansering :crash, turligt nog så hittade man ingen sådan märkning, annars hade grovt språk kunnat höras över nejderna).

Kul pyssel, och fultemas däck-av-krängare och balanseringsjigg rockar. :yoparty

/J

Har du en bild på enbart balanseringmackapären du kan slänga upp ?
 
Äre deras nya däck krängare du kört med?.

Såg den i ett reklamblad och ska väl köpa en sån jag också så slipper man klämma av däcken med skruvstädet.. ;)

shoppa depåställ bak o klykor till gixxern på biltema idag.. är ju superkvalite på detta stället!..

Snart äre bara kraschkåpor, slicks o däcksvärmare som saknas.. ;)

Kul pyssel, och fultemas däck-av-krängare och balanseringsjigg rockar. :yoparty

/J
 
Äre deras nya däck krängare du kört med?.

Såg den i ett reklamblad och ska väl köpa en sån jag också så slipper man klämma av däcken med skruvstädet.. ;)

shoppa depåställ bak o klykor till gixxern på biltema idag.. är ju superkvalite på detta stället!..

Snart äre bara kraschkåpor, slicks o däcksvärmare som saknas.. ;)

Har du inte hunnit boka en bandag med gixxern`? Tror du hinner ännu..
 
Äre deras nya däck krängare du kört med?.

Såg den i ett reklamblad och ska väl köpa en sån jag också så slipper man klämma av däcken med skruvstädet.. ;)

shoppa depåställ bak o klykor till gixxern på biltema idag.. är ju superkvalite på detta stället!..

Snart äre bara kraschkåpor, slicks o däcksvärmare som saknas.. ;)

Jupp, det är deras krängare....bra skit som fan faktiskt. :)
Vi lär ju greja värmare...allt annat vore att fega ur och halka på målsnöret! :hihi

/J
 
Jo, har ju även pratat med min personal angående angående sexuella trackaserier så dom får hålla sig på mattan.. ;)

Annars så har jag nästan alla gridgirls 2010 bokade, RoLLER verkar bli en av dom..;)

Vi lär ju söka efter gridbabes...det är väl topp-prio att knyta upp inför nästa säsong? :tuttar
 
Jupp, det är deras krängare....bra skit som fan faktiskt. :)
Vi lär ju greja värmare...allt annat vore att fega ur och halka på målsnöret! :hihi

/J

När vi ändå snackar krängare, tror du som har sett denna krängare i verkligen att det finns tillräckligt med utrymme för att montera ett däck med skruvar som har ett utstick på max 20mm?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top