Filmer och Bilder

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
Från söndagen :)
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    28.3 KB · Visningar: 70

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
ursäkta dubbelpost men fick en överraskande present från pappa idag :D en "tailtidy"
 

Bifogat

  • tailarrow.jpg
    tailarrow.jpg
    141.7 KB · Visningar: 56
  • bild.jpg
    bild.jpg
    173.8 KB · Visningar: 57
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Det är sant. Jag tror att vi höll ganska jämnt tempo mellan oss... Så jag förstår inte varför jag var den som fick allt skäll av instruktören för att jag körde för fort. Det kanske handlade om brister i framförandet iofs! :D

Ha ha jag tror jag dör.... trixarn får skäll för fortåkning på bana:D
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Lackad o glad ;)

Såja, nu har jag nog fått bort sista lilla sandkornet från mantorp. Gelleråsen på torsdag, värmer upp banan åt er som ska dit i helgen. :tummenupp

IMG_1351.JPG

IMG_1354.JPG
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Ha ha ljuvligt med lite mothugg!:D

Om du vill hugga tillbaks igen gabor2, så kan du väl påpeka för Trixarn att eländet faktiskt börjar ca 10 sekunder tidigare än 2:02...

För de som verkligen vill lära sig något av denna video ser man ca 2:02 in i videon hur sen svängpunkt....

... då Trixarn istället för att ta apex, tangerar kurvornas yttersidor och leker kryssningsmissil över hela banan. Det är inte osannolikt att det var just detta som resulterade i utskällningen.


Sorry Trixarn, jag vara bara tvungen att ta den här frisparken :krama
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Såja, nu har jag nog fått bort sista lilla sandkornet från mantorp. Gelleråsen på torsdag, värmer upp banan åt er som ska dit i helgen. :tummenupp

Snyggt T-bag! :tummenupp Se nu till att du beställer finväder och torr bana till oss på lördagen så blir det kanon.
 

|ZooT

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
ingen
Var tvungen att testa filma med mobilen,
halvkasst ljud och mörk bild, men för er som inte hunnit
höra den än.. resultatet vart.. bättre :näsblod
[YOUTUBE-ID]jFlB8UKO6yA[/YOUTUBE-ID]

Challe filma lite??? :tuttar
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Om du vill hugga tillbaks igen gabor2, så kan du väl påpeka för Trixarn att eländet faktiskt börjar ca 10 sekunder tidigare än 2:02...



... då Trixarn istället för att ta apex, tangerar kurvornas yttersidor och leker kryssningsmissil över hela banan. Det är inte osannolikt att det var just detta som resulterade i utskällningen.


Sorry Trixarn, jag vara bara tvungen att ta den här frisparken :krama

Haha... Jag skyller allt på att det ligger något vitt skit ivägen! :D

Nej då... Är det något jag är väldigt medveten om så är det dels att jag är väääldigt mycket amatör på banan (detta var tredje gången på storbana) och att Ejjes kurva är den jag har svårast för på hela banan. Speciellt när man inte är själv in i den utan har någon framför sig. Har legat bakom folk som bromsat i kurva på bana och ligger man för nära då får man lite pulsökning! :D

Och det var egentligen ingen utskällning. Ducceklubben hade varit där de två dagarna innan och smaskat ut inte mindre än elva raketer i naturen beroende på kall bana (och därmed kallare däck än vanligt) så de var väldigt noga med att vi inte skulle elda på för mycket i början av dagen. Då påpekade han att jag nog kanske borde dra ner lite på tempot vilket han nog hade alldeles rätt i! :fakta
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Med andra ord så vill instruktören att du skulle köra som oss normala och sansade människor som inte är vana banrävar :krama Vi som håller oss i lugn grupp .. Nu har jag bara kört bana vid ett tillfälla och jag tyckte att du körde som bara den redan då :D



Haha... Jag skyller allt på att det ligger något vitt skit ivägen! :D

Nej då... Är det något jag är väldigt medveten om så är det dels att jag är väääldigt mycket amatör på banan (detta var tredje gången på storbana) och att Ejjes kurva är den jag har svårast för på hela banan. Speciellt när man inte är själv in i den utan har någon framför sig. Har legat bakom folk som bromsat i kurva på bana och ligger man för nära då får man lite pulsökning! :D

Och det var egentligen ingen utskällning. Ducceklubben hade varit där de två dagarna innan och smaskat ut inte mindre än elva raketer i naturen beroende på kall bana (och därmed kallare däck än vanligt) så de var väldigt noga med att vi inte skulle elda på för mycket i början av dagen. Då påpekade han att jag nog kanske borde dra ner lite på tempot vilket han nog hade alldeles rätt i! :fakta
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Var tvungen att testa filma med mobilen,
halvkasst ljud och mörk bild, men för er som inte hunnit
höra den än.. resultatet vart.. bättre :näsblod
[YOUTUBE-ID]jFlB8UKO6yA[/YOUTUBE-ID]

Challe filma lite??? :tuttar

Javisst, jag gillar tuttar :D
Bara hojta till någon dag när du har lust
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Haha... Jag skyller allt på att det ligger något vitt skit ivägen! :D

Nej då... Är det något jag är väldigt medveten om så är det dels att jag är väääldigt mycket amatör på banan (detta var tredje gången på storbana) och att Ejjes kurva är den jag har svårast för på hela banan. Speciellt när man inte är själv in i den utan har någon framför sig. Har legat bakom folk som bromsat i kurva på bana och ligger man för nära då får man lite pulsökning! :D

Och det var egentligen ingen utskällning. Ducceklubben hade varit där de två dagarna innan och smaskat ut inte mindre än elva raketer i naturen beroende på kall bana (och därmed kallare däck än vanligt) så de var väldigt noga med att vi inte skulle elda på för mycket i början av dagen. Då påpekade han att jag nog kanske borde dra ner lite på tempot vilket han nog hade alldeles rätt i! :fakta

Bra att du tog det på rätt sätt Trixarn :tummenupp. Jag var lite orolig att du inte skulle förstå att jag drev lite med dig. Oss emellan, ibland studsar jag också mellan ytterkurvorna som en flipperkula. Speciellt vanligt de gånger jag tar i och försöker sätta bra tider.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Med andra ord så vill instruktören att du skulle köra som oss normala och sansade människor som inte är vana banrävar :krama Vi som håller oss i lugn grupp .. Nu har jag bara kört bana vid ett tillfälla och jag tyckte att du körde som bara den redan då :D

:tisdagspojkar du vet el grande Chorizo! :fakta

Trixarn - Jag har med svårt för hårnålar a'la Ejes, vill skylla på dräpartwinnens ryckiga gång på lågfart, men det är nog inte hela sanningen...all heder till filmen, det är inte alla som har stake nog att lägga upp (alla är ju världsmästare egentligen :hihi ).
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Med andra ord så vill instruktören att du skulle köra som oss normala och sansade människor som inte är vana banrävar :krama Vi som håller oss i lugn grupp .. Nu har jag bara kört bana vid ett tillfälla och jag tyckte att du körde som bara den redan då :D

Jag kör ALLTID i lugn grupp (eller har gjort det hittills)! :fakta

Jag kör ALLTID som en 125'a! :fakta

Jag saknar ALLTID den stora Chorizon när vi är och kör bana! :fakta

Bra att du tog det på rätt sätt Trixarn :tummenupp. Jag var lite orolig att du inte skulle förstå att jag drev lite med dig. Oss emellan, ibland studsar jag också mellan ytterkurvorna som en flipperkula. Speciellt vanligt de gånger jag tar i och försöker sätta bra tider.

Inga problem. Tar gärna emot alla former av tips för att bli bättre av de som faktiskt kan! :)

:tisdagspojkar du vet el grande Chorizo! :fakta

Trixarn - Jag har med svårt för hårnålar a'la Ejes, vill skylla på dräpartwinnens ryckiga gång på lågfart, men det är nog inte hela sanningen...all heder till filmen, det är inte alla som har stake nog att lägga upp (alla är ju världsmästare egentligen :hihi ).

Nu kan jag ju tyvärr inte ta credit för att ha lagt upp denna utan det var ju JimmyJoeBob som gjorde det... Men inte fan skäms jag för min körning. Det finns som sagt mycket kvar att lära men det finns nog en del jag kör ifrån också! :D
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top