Filmer: Gelleråsen 18 o 19 april

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Hoj
Striple -09
Hade en härlig helg i Karlskoga. Första dan fick jag Ezzo som instruktör. En gubbe i tofflor och blåbrallor. Hans glidare kan inte gå fort tänkte jag. Men oj vad jag fick äta upp det.

Hakan i backen när jag förstod att det var honom jag stod och kollade på när någon ritade streck i sista kurvan!! Ezzo är min nya idol!
Djävligt surt att jag inte monterade kameran på hans hoj, men nästa gång jag ser honom på banan ska fan kameran på.

Lene tack för grym söndag, fan vad du lärde mig grejjer.

Första filmen är från en R1, killen kommer från Uddevall och jag tror han hette Jonas.
http://www.youtube.com/watch?v=Xk23gMgiahA''

Nästa film kan ni hoppa om du vill se någon som kör fort det är jag som över på blicken med en Triumph Street Triple. Hur som helst blev så dj.. kå. att jag var tvungen att köpa en biljett till Linköping 3/5.
http://www.youtube.com/watch?v=nLpEP_O6-hE

/Sture

Film nr 2, Är det ett UFO 50 sec in i filmen :näsblod

Åka bana ÄR kul :tummenupp

vafan... Motstyr du när du åker? för i varje kurva så rör sig styret åt samma håll som kurvan :3freak eller e de så det "ser ut" när man aktivt använder motstyrning?

Har du blivit biten av banåkningssyndromet och
så där vinglade jag med 2005 :D

Keep on ...:tummenupp

Uja...det tog skruv ordentligt, gick in med inställningen att det skulle bli ett kul sätt att få en vettig försäkringspremie - jag kommer helt klart gå alla 4 stegen.
...kan nog bli en hel del bana med (och tankar på banhoj finnes :brinnerup ).

Befriande känsla att rulla på banan, enkelriktat, inte mycket till varesig vilt, grus, skogsmaskiner bakom dolda krön eller lasermän - samtidigt hade man stor respekt för den där gasrullen i böjarna, det svänger mer/går fortare än på gatan, vill ogärna hitta den där gränsen... :D

Kul snutt bakom styret med, men vad kameran slätar ut banan, så där kommer inte jag ihåg det alls... :hihi

/J

Ljudet laggade efter för mig i första filmen.
Vad är det för kamera du använt?

Säg inte så snälla saker om Ezzo har blir mallig. :D
Kolla på Pro superbike någon gång så går det 6-8sek snabbare per varv :hihi

vafan... Motstyr du när du åker? för i varje kurva så rör sig styret åt samma håll som kurvan :3freak eller e de så det "ser ut" när man aktivt använder motstyrning?

Enligt Lene som var min instruktör så hade jag ok motstyrning och gaskontroll.
Däremot var mitt huvud lutat åt fel hål, lyckades rätta till det mot slutet av dan.

Ljudet laggade efter för mig i första filmen.
Vad är det för kamera du använt?

Säg inte så snälla saker om Ezzo har blir mallig. :D
Kolla på Pro superbike någon gång så går det 6-8sek snabbare per varv :hihi

Ljudet laggar nog. Jag är helt grön på att redigera, texter och ljud har hoppat lite hur som helst.

Har bara sett proffs på TV än så länge. Måste se ett race irl. Tills dess ser rankingen ut så här: :yoparty

1. Rossi
2. Spies (vilken djävla omkörning i Söndags)
3. Kallio
4. Ezzo

/Sture

Kameran är en GoPro Motorsports HERO Wide. Helt ok för 2400 med frakt från England. Köpt på Ebay

http://www.goprocamera.com/index.php?area=2&productid=2

Last edited:
i film nr#2 så kommer de upp en komment att du måste lägga i 6:an annars blir du svartflaggad för ljudet (!?!?!?!??!)
Va har dom för krav på gelleråsen?
känns ju inte som att ja nånsin kommer plocka av mina Acra-burkar för att köra där.. på sin höjd sätta i db-killers..

i film nr#2 så kommer de upp en komment att du måste lägga i 6:an annars blir du svartflaggad för ljudet (!?!?!?!??!)
känns ju inte som att ja nånsin kommer plocka av mina Acra-burkar för att köra där.. på sin höjd sätta i db-killers..

95DB vid förbifart...

NEEEEJ!!!! Skriv inte sådär om Ezzo, nu kommer han att börja ringa och vara sådär ezzokaxig som bara han kan vara:D

hmm.. tror aldrig ja kommer ner till det med mina pipor.. kanske med db-killers..

svårt och mäta på nått vis.. hur mäter dom vid banan?

De mäter längs start/målrakan. Db killers lär behövas men om inte det räcker så får du väl växla ett par 1000v/min innan rödmarkeringen då du drar förbi..

Alla motstyr men vad händer med framhjulet när man släpper styret (slutar ge styrinput) när hojen lutar?

Mvh!
// Niklas

"Första dan fick jag Ezzo som instruktör. En gubbe i tofflor och blåbrallor." :D :D :D

Ha, ha, ha! DEN skall jag komma ihåg nästa gång det är dax för presentation av Ezzo! :tummenupp

// Niklas

Last edited:
Alla motstyr men vad händer med framhjulet när man släpper styret (slutar ge styrinput) när hojen lutar?

Mvh!
// Niklas

"Första dan fick jag Ezzo som instruktör. En gubbe i tofflor och blåbrallor." :D :D :D

Ha, ha, ha! DEN skall jag komma ihåg nästa gång det är dax för presentation av Ezzo! :tummenupp

// Niklas

Framhjulet styr åt samma håll som bakhjulet är påväg eftersom det är bakhjulet som styr cykeln...håller fram fingrarna ;)

Har precis varit och fått en min köpta db killer anpassad till min dämpare. På söndag skall jag till Sviesta, få se vad dom mäter då. Blev uppmätt till 100db på Gelleråsen. 4an och 11 000 varv. Varvstoppet på Streeten är 12 000.

Kanon film!
Kan någon bara förklara för mig va fan det är för svart prick som följer efter solen?

Kanon film!
Kan någon bara förklara för mig va fan det är för svart prick som följer efter solen?

Ser ut att vara sensorn som säger "nej, i helvete, nej, nej, nej. :D

Grym pryl det där, fullt duglig kvalisort - hur ser det ut oförvanskat/o-youtub-iferat?
Jag har en liten ixus90 som filmar oförskämt bra, men vindbruset lär bli ett bekymmer, men sugen är man att montera den på italienskan och prova. :)

Kul att ni delar med er iaf! :tummenupp

/J

Enligt Lene som var min instruktör så hade jag ok motstyrning och gaskontroll.
Däremot var mitt huvud lutat åt fel hål, lyckades rätta till det mot slutet av dan.

Ljudet laggar nog. Jag är helt grön på att redigera, texter och ljud har hoppat lite hur som helst.

Har bara sett proffs på TV än så länge. Måste se ett race irl. Tills dess ser rankingen ut så här: :yoparty

1. Rossi
2. Spies (vilken djävla omkörning i Söndags)
3. Kallio
4. Ezzo

/Sture

Kameran är en GoPro Motorsports HERO Wide. Helt ok för 2400 med frakt från England. Köpt på Ebay

http://www.goprocamera.com/index.php?area=2&productid=2

Det jag alltid sagt.. Det enda som skiljer mig och rossi är materialet... och några kg.... Sen har han nog inga tofflor....

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back