Filmer / Bilder

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Har ni sett franska Moto Journals filmer från Moto Tour? Här snackar vi Real Road Racing (eller Rally?) :D
Rätt roligt även om man inte fattar franska. Goffe - översätt!

Grymt! Det där ser riktigt kul ut.. även om en roadbook på sportis ser lite annorlunda ut! =) Små motarderna kändes som dom hade ett lagom övertag...
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Apropå filmer/bilder och stundande julafton... Jag var på EKO-hallen hittade en radiostyrd helikopter med en minivideokamera monterad under. 300 kr :) God Jul K-Man!! :tomten:

Om kameran inte ger så bra bild så går det garanterat att hänga en 808 HD #18 kamera under istället och få 1280x720 upplösning och fina flygbilder på saker o ting :)
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Dem där fransoserna är inte som alla andra :)
Har sett deras avsnitt dyka upp på youtube lite då och då det senaste och det är ju minst sagt underhållande :)
 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
Apropå filmer/bilder och stundande julafton... Jag var på EKO-hallen hittade en radiostyrd helikopter med en minivideokamera monterad under. 300 kr :) God Jul K-Man!! :tomten:

Om kameran inte ger så bra bild så går det garanterat att hänga en 808 HD #18 kamera under istället och få 1280x720 upplösning och fina flygbilder på saker o ting :)

K-man när du ha testat så får du berätta om den funkar? intressant är vad den har för lyftkraft
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
K-man när du ha testat så får du berätta om den funkar? intressant är vad den har för lyftkraft
Hehe, ja. Risken är stor att jag inte kan hålla fingrarna bort tills jul. Skulle vilja ha en vindstilla dag att testa den utomhus på. Studsmattan borde vara lagom stor landningsplatta. Annars är mossmattan också rätt mjuk iof :tungan

Risken finns ju att det blir lyft-test med min gamla GoPro Hero 1'a som jag inte är så rädd om :) Sån här simpel är det
rc-heli-cam.jpg
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja nu har du väl ett lager mjuk snö på mossmattan med så den bör ju lada mjuk men kanske risk för kortis om den är för öppen undertill ?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Provflög idag. Jag hade inte särskilt höga förväntningar men att skiten tvärdör i luften och störtar i princip varenda flygning var lite sämre än väntat :( Det blev faktiskt några bilder men färgåtergivningen var också lite sämre än väntat :D

Kan ni urskilja super-Felician?
Helicam1.jpg
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det var ju tanken, eller en 808 HD #18, nyckelringskamera. Sån som Landin använt. De kostar 300 kr och filmar hyfsat, men kontrollen av helin är lite för dålig :( Fem meter räckvidd på kontrollern (IR) kanske. Lådan lovar 10 :crash
Den lär inte orka lyfta en GoPro. Tror denna Heli väger mindre än GoPro'n
edit: Vägde dem. Heli=47g, GoPro utan hus=99g
:huvet
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Åja. Rätt ´roligt är det ändå att försöka köra RC Heli. Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz CRASH...... Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz CRASH Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..... ni fattar.

Jag börjar bli lite haj på det nu men bilderna suger fortfarande. Landin, kom hit med 808'an! :tungan :musik

PS, jag e full på fuldricka
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Använder Sony Vegas i PC:n, men vad är bra att ha i en Mac när man klipper film? Orkar inte leta efter vad Danne skrivit tidigare.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Använder Sony Vegas i PC:n, men vad är bra att ha i en Mac när man klipper film? Orkar inte leta efter vad Danne skrivit tidigare.

Final Cut Pro X är ett ganska kraftfullt verktyg, Movie maker funkar men är inte så kraftfullt och ganska basic så kanske inte täcker alla behov du kan tänkas ha när du redigerar video ?!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag lyckades nog med en vits nu :)

GoodRubber640.jpg

Nu förstod jag! Bra där..!
/slow
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top