Filmer/Bilder - Mantorp Park 130627 - 130630 - Team Trackday

• Thread starter Thread starter EBS
  • Start date Start date
Jag tror han, förutom att åka långsamt som fan, måste ligga och trycka på bakbromsen hela tiden... Hela bakskivan var helt i lågor! Jag såg det mycket bättre än på filmen, men kolla bakhjulet vid 0:03 och 0:08 !

Jag låg bakom ett tag för att se att det inte var soppa eller olja som spreds och antändes, men kunde inte se nåt. Synd att man inte ser numren man får bakifrån, hade definitivt sökt upp honom i depån senare...

Mer film från fredagen i röd grupp, alla pass samlade i en film. Så ni får spola lite. :)

Jag tror han, förutom att åka långsamt som fan, måste ligga och trycka på bakbromsen hela tiden... Hela bakskivan var helt i lågor! Jag såg det mycket bättre än på filmen, men kolla bakhjulet vid 0:03 och 0:08 !

Jag låg bakom ett tag för att se att det inte var soppa eller olja som spreds och antändes, men kunde inte se nåt. Synd att man inte ser numren man får bakifrån, hade definitivt sökt upp honom i depån senare...

Men helvete! Trodde inte ens man kunde få bromsskiva/belägg att brinna. :gnissla

OT, funkar Qstarz laptimern bra?

OT, funkar Qstarz laptimern bra?

Mja, den funkar m.a.p. tidtagningen, men jag kan inte rekommendera den egentligen.

Displayen funkar riktigt risigt i dagsljus, första tiden räknas från när man börjar rulla så den kan triggas i pitlane så första varvet kan bli typ 0:13, G-sensorn är värdelös, PC-mjukvaran verkar inte riktigt färdig ännu... Skulle nog köpt en starlane som alla andra.

Mja, den funkar m.a.p. tidtagningen, men jag kan inte rekommendera den egentligen.

Displayen funkar riktigt risigt i dagsljus, första tiden räknas från när man börjar rulla så den kan triggas i pitlane så första varvet kan bli typ 0:13, G-sensorn är värdelös, PC-mjukvaran verkar inte riktigt färdig ännu... Skulle nog köpt en starlane som alla andra.

Tack, då vet jag vad jag inte ska köpa. :)

Är ju så tråkigt att gå med strömmen och köpa Starlane, vill ju prova nått nytt!

Mer film från torsdagen, röd grupp och svart grupp blandat.

SprintRace C på Söndagen,,,, med en krasch precis framför framhjulet på Varv10.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti