Filmen: Torque

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag visste om den här filmen redan förra året då jag råka stöta på filmteamet precis utanför Palm Springs / Palm Desert. Det är speciellt parti i bergen som leder ner till själva staden av palmer... som vi hejade glatt (jag o en polare) till vilka vi första inte visste var tydligen stjärnorna i filmen... som hade parkerat sina hojar precis vid avslutningen av kringelkroken.

Spana in trailerna, lite blandning av verklighet och ... Matrix?
http://www.movie-list.net/exclusive/torque-trailer-480x260.mov

Handlar om snabba hojar och endel bilar. Smärre coola effecter. Icecube å diverse andra fånar är med i filmen.

Skickat med en bild från en video där jag filmade just i de partierna som ni kommer se massa knäskrapande ifrån i filmen.

Bifogat

• twistiesincali.jpg
    twistiesincali.jpg
    89.1 KB · Visningar: 611
det inte bara ser najs ut... uscha vad vad jag saknar Californiens många sköna vägar. Fast jag kan stå över jut nu för den s.k CHP (California Highway Patrol) polisen är brutal när dem stoppar dig om du vart lite vårdslös i trafiken. :(

Chris Husky skrev:
Ser ju ganska nice ut om man säger så
har inget med tråden att göra men Chris Huskys avatar föreställer den chopper the man! eller? sorry spammandet.

Fan...

....kund einte se den, bara höra ljudet.
Alla filmer som inleds till tonerna av Disturbed måste ju vara värda att se... *sucka* Vill vill vill se!

Swedie skrev:
det inte bara ser najs ut... uscha vad vad jag saknar Californiens många sköna vägar. Fast jag kan stå över jut nu för den s.k CHP (California Highway Patrol) polisen är brutal när dem stoppar dig om du vart lite vårdslös i trafiken. :(

Jo syrran höjde varningensfinger för att bryta mot trafikregler när jag lånade hennes bil i Florida. Speciellt med tanke på att inte mitt kk gällde och så.

räser-kocken! skrev:
bästa filmen som gjorts hitills!

HELT KLART!!! gillar precis allt med den, storyn, hur den är filmad, skådisarna.
Har man inte sett det har man absolut missat ngt!

Hyrde den 3 gånger, sen köpte jag DVD:n :crash

Hur va det? "I'm just a normal bloke, I bloody normal bloke that likes a little bit of torture" =D

Swedie skrev:
Skickat med en bild från en video där jag filmade just i de partierna som ni kommer se massa knäskrapande ifrån i filmen.
Dra på trissor! Vilka kurvor :eek:

Okej, kollat på trailern nu....

Första tanken: Eeeeh, varför låter Aprilian som en radfyra? :confused:

Andra tanken (Efter nån halminut): Jaja, Hollywood misstag. Det börjar ju arta sig.. Coola hojar, coola bilar, snygga tjejer... Verkar bra ändå...

Tredje tanken (efter nån minut): Eeeeh..lite väl överdrivna stunt va? Och dåligt animerat också....

Fjärde tanken (nån halminut senare): Vafaaan är det som händer? Hoppar upp på tåg, slagsmålsscener ombord på hojar, och ALLA hojar låter likadant.. Och VÄRDELÖST animerat!

Femte tanken (efter trailern): Vad i helvete är det för fel på hollywood? Här har man chansen att göra en sjysst hojfilm med lite skön action... Så missar man målet med ett par mil...
Ruskigt överdrivna, och bedrövligt animerade stunts. Pålagda ljudeffekter som låter skit. Töntiga hojåkarstereotyper, har dom någonsin sett hur stuntare och hojåkare ser ut?
USCH!!!!! :zpy

synd....

Macke skrev:
Femte tanken (efter trailern): Vad i helvete är det för fel på hollywood? Här har man chansen att göra en sjysst hojfilm med lite skön action... Så missar man målet med ett par mil...
Ruskigt överdrivna, och bedrövligt animerade stunts. Pålagda ljudeffekter som låter skit. Töntiga hojåkarstereotyper, har dom någonsin sett hur stuntare och hojåkare ser ut?

USCH!!!!! :zpy

synd....
Antagligen och dom kunde inte hitta några lönnfeta Amerikaner med baggyjeans, vita T-shirts och skrapsår på armbågarna så dom gamla vanliga hojåkarstereotyperna fick duga. :crash

haha R2 .. du letade upp båda trådarna för att skriva skräp! :D :tummenupp

inte för att jag tror filmen kommer vara bra... men vill fortfarande se den.

ja jag är en riktig spjuver ibland, är trött på dessa filmer som visar upp coola bilar/hojer, pantade killar och brudar med löjliga kroppar och allt detta i extremt överdriven action. nä fyfaan
Swedie skrev:
haha R2 .. du letade upp båda trådarna för att skriva skräp! :D :tummenupp

inte för att jag tror filmen kommer vara bra... men vill fortfarande se den.

R2 skrev:
ja jag är en riktig spjuver ibland, är trött på dessa filmer som visar upp coola bilar/hojer, pantade killar och brudar med löjliga kroppar och allt detta i extremt överdriven action. nä fyfaan

Jaja Petter, vi tycker naturligtvis att en film med ban-action hade varit det häftigaste men vad skulle det vara för story? :p
(nä jag håller nog med dig)

Måste erkänna att vissa effekter i trailern tilltalar mig. Speciellt tryckvågen vid passering även om splittrade bilrutor kanske är liite overkill.

Men de kommer så klart slå ihjäl underhållningsvärdet med en massa körkukenimig-bimbos och offerförenimage-hjältar. Har just sett 'Fast and the Furios' och HELVETE vilken skit. Saturday Night fever har bättre rejs-känsla.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2