Filmen med de 2 bästa nybörjarna

philsson skrev:
glömde lägga i 6an bara annars inget att anmärka på. Men jag har problem med hojen.. den toppar mindre och mindre.. köpte kompressionsmätare idag jag ska prova imorn i samband med stiftbyte.

dags för kolv byte kanske :)

den rasar nog snart.. jävla 2 takt :hihi

men komp mätaren hur ska den hjälpa dig? dom är väll inte så exakta va? sen hur ska du veta hur mycket komp du tappat från när den va ny? det behöver ju inte vara det dom står
 
RS "Alex" skrev:
dags för kolv byte kanske :)

den rasar nog snart.. jävla 2 takt :hihi

men komp mätaren hur ska den hjälpa dig? dom är väll inte så exakta va? sen hur ska du veta hur mycket komp du tappat från när den va ny? det behöver ju inte vara det dom står
Står i manualen 7,5. Blir bara till att mäta och se vad jag får fram. :) borde kunna säga en hel del om skicket på kolvarna. dock tror jag att det är batteriet som är kasst så ventilerna öppnar inte redigt. upp till 8k är den vanlig. fanns dock inga batterin hemma hos biltema fören v38.. :3freak
 
RS "Alex" skrev:
dags för kolv byte kanske :)

den rasar nog snart.. jävla 2 takt :hihi

men komp mätaren hur ska den hjälpa dig? dom är väll inte så exakta va? sen hur ska du veta hur mycket komp du tappat från när den va ny? det behöver ju inte vara det dom står


klart man kan se på en kompmätare.. Har du nångång använt en sån?
Normalt är runt 5-6bar. Om det är mindre, byt kolv innan det rasar. Fast du känner själv med kicken om kolvarna är slut.

Ne jag tror kompmätaren ljuger :näsblod
 
DJM skrev:
klart man kan se på en kompmätare.. Har du nångång använt en sån?
Normalt är runt 5-6bar. Om det är mindre, byt kolv innan det rasar. Fast du känner själv med kicken om kolvarna är slut.

Ne jag tror kompmätaren ljuger :näsblod
vet inte hur kicken ska kännas på en 2 cylindrig 250. inte säkert den drar runt motorn lika långt eller att den ens går runt 1 varv iom 2 kolvar. samt att de är väldigt lång hävarm på kicken. osv.. har ingen uppfattning.

slut med OT nu.. :rolleyes: jag hoppas jag fixar det. tror på elfel men inge kul om de rasar precis..
 
DJM skrev:
klart man kan se på en kompmätare.. Har du nångång använt en sån?
Normalt är runt 5-6bar. Om det är mindre, byt kolv innan det rasar. Fast du känner själv med kicken om kolvarna är slut.

Ne jag tror kompmätaren ljuger :näsblod

värst va du va kaxig jo jag äger en till och med, men 5-6 bar vad är det för fel på min om jag har 7.5 då? låt säga jag har 7.5 org om den då visar 5.5 så lär ju kolvrana vara skit slut kanske kolven jag ska skriva :kocko aja

bra film :tummenupp vill se mer åka :)
 
philsson skrev:
vet inte hur kicken ska kännas på en 2 cylindrig 250. inte säkert den drar runt motorn lika långt eller att den ens går runt 1 varv iom 2 kolvar. samt att de är väldigt lång hävarm på kicken. osv.. har ingen uppfattning.

slut med OT nu.. :rolleyes: jag hoppas jag fixar det. tror på elfel men inge kul om de rasar precis..


Testa att dra upp portarna till max, då känner du ju om den går som vanligt...
Kul film, men jag hade nog uppskattat lite mer "vanlig" körning.

Btw grymma stoppies :hihi
 
Hihihi, lite småkul film :lol

Hade egentligen inte tänkt anmärka på det, men efter att ha läst om SolitudEs brorsa måste jag bara. Skyddskläder!!
 
brorzan skrev:
Hihihi, lite småkul film :lol

Hade egentligen inte tänkt anmärka på det, men efter att ha läst om SolitudEs brorsa måste jag bara. Skyddskläder!!

Min tanke med.. Fan va rolig film en då inte lika dö seriös som alla andra.
 
va fan spelar ni upp filmen med. jag ser en bild sen hänger det sej på den bilden, medans ljudet fortsätter :va
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top