Filmbolagen undrar varför vi inte köper filmer?

samma här:tummenupp

vad är det för film? nyfiken

Någon som sett Star Trek filmen? är den värd ett biobesök

Handlar om piratradio i storbritannien under -60 och 70talet. Helskön rulle som får mig att vilja ha vart ung då. :D

Star Trek ligger som nästa film på bio-listan, så avslöja inte för mycket här nu om nån sett den. ;D

Handlar om piratradio i storbritannien under -60 och 70talet. Helskön rulle som får mig att vilja ha vart ung då. :D

Star Trek ligger som nästa film på bio-listan, så avslöja inte för mycket här nu om nån sett den. ;D

Den ligger på min "att se lista".

Vi hade ju våra egna svenska radiopirater "Radio Nord" och "Radio Syd" ungefär vid samma tid, samt ett flertal mindre och högst lokala piratradiostationer.

Alla hjälpte dom till att driva på den tidens lagstiftning, Radio Nord stängdes ner av piratradiolagen, samtidigt som sveriges radio istället lanserade P3 och "Melodiradio" som skulle efterlikna den typ av musikprogram som piraterna sände.

På 90 talet ledde Radio Nova till att beslut togs om att tillåta reklamfinansierad radio.

I dagsläget vet jag inte om det finns några Piratradiostationer aktiva i sverige, trots att det aldrig har funnits bättre tekniska förutsättningar.

En MP3 spelare fullsmockad med musik och jinglar på random-repeat skulle ju ge bättre variation än samtliga komersiella radiostationer i dag.
En sändare bygger man för småpengar.

Folk måste helt enkelt vara nöjda med smörjan som spelas på komersiell radio.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti