Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dagens DV-kameror är ju skitsmå och så otroligt mycket bättre än stillbildkamerorna.anol skrev:Hur blir det om man använder en digitalkamera, har sett ett par stycken som kameror som filmar i 640x480 med 30b/s.
Hade varit smidigt ist för en videokamera.
Sundance Kid skrev:Problemet är kanske minnet?! bara en chansning,,, man vill ju kanske filma mer än 30 sek menar jag...![]()
sandstream skrev:Dagens DV-kameror är ju skitsmå och så otroligt mycket bättre än stillbildkamerorna.
Köp ett fäste av GSXR1100R sen är det bara att filma.![]()
sandstream skrev:Dagens DV-kameror är ju skitsmå och så otroligt mycket bättre än stillbildkamerorna.
Köp ett fäste av GSXR1100R sen är det bara att filma.![]()
anol skrev:Hade varit smidigt att ha en pryl som fixar både bra bilder och bra video, men den tiden är kankse inte här inu?
Dede skrev:Med 640*480 30fps på min Ixus40 kan jag filma 1min/128MB.
Så det krävs rejält med minne om man ska göra en film. Eller får man köra en väldigt kort runda![]()
Sundance Kid skrev:Annars finns det DV-kameror med minneskort så man kan ta bra stillbilder!
anol skrev:Kollade en Sony, Mpeg 4 komprimering 300kb/s så med ett 512MB borde det bli ca 28 minuter
morlock skrev:Sony kameror med lägena Mpeg Movie VX Fine och VX Standard.
640x480 Fine -> MemoryStick 256Mb -> 177sec, ~3min
640x480 Fine -> MemoryStick 512Mb -> 362sec, ~6min
....etc
640x480 Std -> MemoryStick 256Mb -> 642sec, ~11min
640x480 Std -> MemoryStick 512Mb -> 1307sec, ~22min
...etc
Dede skrev:Med 640*480 30fps på min Ixus40 kan jag filma 1min/128MB.
Så det krävs rejält med minne om man ska göra en film. Eller får man köra en väldigt kort runda![]()
Sundance Kid skrev:Annars finns det DV-kameror med minneskort så man kan ta bra stillbilder!
Om du använder fästet så ska du ha en gummiplugg typ dörrstopp eller liknande imellan fästet & tanken.Muskedunder skrev:mycket riktigt gör det så, men bilderna blir inte roliga i jämförelse med en riktig digitalkamera. jag testade tankfilmning med min dv-kamera. det blev lite stötigt, hur fixar ni det? det blir mycket bättre om man pressar in exempelvis en tvättsvamp under, är det eran hemlighet?
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|