[Film] Wheelieträning

David81 skrev:
Det är väl bara att gasa.. Tyvärr så har jag för lite effekt o få upp den i högre hastigheter bara.. Får nöja mig med 1 o 2 :ans växel.. :arsele

Teknik o åter teknik... Du kan köra igenom alla växlar med din hoj :tummenupp (fast du kommer du upp i ohälsosamma hastigheter)

Ett tips till dig (o andra med effektsvaga hojar) e o lära sig o komma upp till/nära balansläget (vilket e ganska högt o krävs träning) där effter så behövs inte det så mkt effekt för o hålla kvar den ( men mkt teknik o träning)

.../Yoshi

edit: läste lite fel på ditt inlägg... Ja, du kan nog bara få UPP den på 1:an o 2:an...

sorry my bad :Bugar

Last edited:
Firefly skrev:
Fan vad elak du är... Du ska ju uppmuntra mig att öva mer. Ge mig tips på hur jag ska bli bättre... Sluta mobbas... Jag är nybörjare på slangen...

Bara skojas lite!
Men skämt o sido, det är väl bara till att köra o köra så kommer det..
Mitt stora genombrott kom när en kompis sa hur jag skulle göra för några år sen, dvs: "gasa till du känner att den drar iväg, sen av o på med gasen så skall du se att den går upp som ett skollat troll!"
Jag hade en cbr600 på den tiden, och det funkade fin fint!
Så det är bara till att köra..

/jag.

Tankar SVINSAKTA... Ska bli bra väder imorgon hörde jag, vet en "friskfläkt" som säkert e på om det ska filmas... :D

Oj oj!

Att jag satt och vänta på den där :gnissla
Det var verkligen ett mästerverk......

Öva, öva öva!

Med min mellanklasshoj på 25kW så kan man få framgaffeln att fjädra ut om man slirar lite på kopplingen när man kör på ettan. Hehe ;)

Men mer teknik framför kraft i motorn. Kör en del på bakhjulet med min mountainbike, tar ett tag för att få in balansen. Speciellt som man ska trampa samtidigt. Men att dra upp den mot balansläget på en gång är ett måste!

Det känns som om man ska slå över, men det är långt dit. Även om man gärna tränar lite längre och undviker ett överslag med MC =P

Träna på... det går sakta men långsamt att bli bra!

Monster skrev:
Att jag satt och vänta på den där :gnissla
Det var verkligen ett mästerverk......
Det står faktiskt att det är wheelie-TRÄNING-... Så det är inga mästerverk utlovade... Sen var det kanske lite mycket prat i filmen. Men vi hade kul när vi gjorde den iaf...

De e bara att träna :tummenupp måste komentera den blonda tjejens bajslåda bara :kär :drool

Haha, inte en suck att jag skulle försökt slanga offentligt om jag var så kass som ni är :tungan :lol Nu är jag iofs inte mästare på bakslang heller (framför allt inte växla på slangen) men så håller jag mig också till undanskymda industrirakor när jag kör bakslang....

goodspeed skrev:
Med min mellanklasshoj på 25kW så kan man få framgaffeln att fjädra ut om man slirar lite på kopplingen när man kör på ettan. Hehe ;)

Men mer teknik framför kraft i motorn. Kör en del på bakhjulet med min mountainbike, tar ett tag för att få in balansen. Speciellt som man ska trampa samtidigt. Men att dra upp den mot balansläget på en gång är ett måste!

Det känns som om man ska slå över, men det är långt dit. Även om man gärna tränar lite längre och undviker ett överslag med MC =P

Träna på... det går sakta men långsamt att bli bra!

Nirre på forumet kör strypt 25 kw å kör duktigt bra på slangen på 1an 2an å även 3an ibland =)

(han får dock bara upp den på 1an)

Firefly skrev:
Det står faktiskt att det är wheelie-TRÄNING-... Så det är inga mästerverk utlovade... Sen var det kanske lite mycket prat i filmen. Men vi hade kul när vi gjorde den iaf...

Pratat gjorde ju filmen roligare :)

Coola Ola skrev:
Haha, inte en suck att jag skulle försökt slanga offentligt om jag var så kass som ni är :tungan :lol Nu är jag iofs inte mästare på bakslang heller (framför allt inte växla på slangen) men så håller jag mig också till undanskymda industrirakor när jag kör bakslang....
Nu ska du inte vara sån... Så offentligt är det inte. Det är i utkanten av stan. Typ ingen trafik alls. Plus att vi faktiskt tränar.

Firefly skrev:
Men eftersom ni tycker vi suger så mycket så har vi gjort en ny film...

"Back to basics"
Där flyttar vi oss tillbaka till grunderna och tränar på våghalsiga tricks i säkra miljöer.

(Ta detta med stor portion ironi och tanka inte om ni är för seriösa, för det är inte vi :))

http://cayle.homeftp.net/sporthoj/back_to_basics.wmv

*ASG* Det där var ju skitkul :klappar

Såg ju en del avancerade stunts ju... :yoparty

.../Yoshi

Firefly skrev:
"Back to basics"
Där flyttar vi oss tillbaka till grunderna och tränar på våghalsiga tricks i säkra miljöer.

Träna stunts utan skyddskläder så där, vad är det för sätt?!?!?! :fatta! :rolleyes:
Jag efterlyser en avancerad kurvtagningskurs också när ni ändå håller på. :squid
Kul film, mera sånt. :tummenupp

Therudeboy skrev:
Men det beror ju på att du är utlänning.

Aha men hur förstår du vad dom säger då? :confused:

Nice nu klättrar du ju runt på hojen Firefly. Du lär dej snabbt :D

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard