[Film] Wheelieträning

Japp ni har rätt, ni var helt urusla! :7peta :D

Till och med jag skulle verka vara stuntkung brevid er.. :)

Men man måste börja nånstans..
/med glimten i ögat!

DisqoBizkit skrev:
Japp ni har rätt, ni var helt urusla! :7peta :D

Till och med jag skulle verka vara stuntkung brevid er.. :)

Men man måste börja nånstans..
/med glimten i ögat!
Fan vad elak du är... Du ska ju uppmuntra mig att öva mer. Ge mig tips på hur jag ska bli bättre... Sluta mobbas... Jag är nybörjare på slangen...

Kör du upp den på 1:an eller 2:an??
Mycke lättar att få bra wheelies på 2;an. Den är juh så ettrig på 1:an

Clifton skrev:
Den där rakan ser lite kort ut.
.
Den är lite kort... Fast det var enda dagen med bra väder och tokmycket trafik överallt. Så det var det enda stället vi kunde komma på att hålla till på den dagen...
Fast vi ska ge oss ut igen.. Och bli bättre, högre och längre....

Firefly skrev:
Lite wheelieträning. massa skitsnack och en och annan rumpa :tuttar

http://cayle.homeftp.net/sporthoj/wheelietraining.wmv

Ett tips: Isf o slå av o på på gasen (vilket ni/du gör...) Så koppla upp den på 2:an på lägre varv (typ 5500-6000) krävs lite teknik o massa träning men det blir lättare o stabilare!!!

Ett tips till: Håll inte hojen så lågt... (det gör bara att du måste gasa mer o mer o mer... Vilket i sin tur leder till att du får alldeles för hög fart o du trillar ner på backen alldeles för fort) Utan få upp den högt ganska fort... (en liten guide e när kåpglaset hindrar dig för o se framåt så e vinkeln för en längre wheelie hyffsad... När handtagen e i ögon höjd så har du hyffsad vinkel... O när du knappt rör gasen e du nära balansläget :tummenupp

Träning ger färdighet... Träna,träna o träna

Keep it up boys :yoparty

.../Yoshi

Clifton skrev:
Kör du upp den på 1:an eller 2:an??
Mycke lättar att få bra wheelies på 2;an. Den är juh så ettrig på 1:an
1:an. Jag är ju som sagt nybörjare. Fast man måste koppla upp på tvåan va? (Har inte provat det ännu...)