[Film] Test av extern mic

Här är ytterligare ett litet klipp, som visar skillnaden mellan en lös inpackning och en hård inpackning (av micen). Kör genom en tunnel med (nästan) full gas med de två olika varianterna och jämför.

Med den lösa inpackningen hör man mer "bas" och man hör också ekot i tunneln, men det klipper och det är kraftig distorsion. När det är hårt packat verkar det som att man bara hör själva motorljudet (inget avgasljud), och det låter rätt tunnt och tråkigt. Det är distorsion även här, men den tror jag faktiskt kommer ifrån det faktum att kameran har svårt att hantera fullgas på min moppe (det vibrerar!). Det gäller väl att hitta en kompromiss mellan dessa två varianter.

Här är filmen: http://207.198.75.253/video/ljudtest4.wmv

I den första filmen jag la ut (posten ovan) har jag gjort ett försök att packa en aning hårdare än det är gjort i den "löst packade" varianten i detta klipp, men det är nog inte tillräckligt, eftersom det klipper mer än någonsin i den första filmen.

Kommentarer och tips mottas med tack!

Förresten, vid många av tillfällena där ljudet klipper i den första filmen så är det störningar i bilden samtidigt, vilket ju kan tyda på att "felet" ligger i kameran (som inte kan hantera vibrationerna vid full gas) mer än i micen, men jag tycker att det klipper betydligt mer i de test jag har med löst packad mic, jämfört med hårt packad mic, så det är väl en kombination av bägge delar antar jag...

Tycker alla lät bra på sitt sätt. Men mest autentiskt va löst inlindat.

.

Tycker att löst lindad mick låter bäst sålänge som du inte råkar ut för vindbrus. Skön film förd....

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden