[Film] Test av extern mic

Här är ytterligare ett litet klipp, som visar skillnaden mellan en lös inpackning och en hård inpackning (av micen). Kör genom en tunnel med (nästan) full gas med de två olika varianterna och jämför.

Med den lösa inpackningen hör man mer "bas" och man hör också ekot i tunneln, men det klipper och det är kraftig distorsion. När det är hårt packat verkar det som att man bara hör själva motorljudet (inget avgasljud), och det låter rätt tunnt och tråkigt. Det är distorsion även här, men den tror jag faktiskt kommer ifrån det faktum att kameran har svårt att hantera fullgas på min moppe (det vibrerar!). Det gäller väl att hitta en kompromiss mellan dessa två varianter.

Här är filmen: http://207.198.75.253/video/ljudtest4.wmv

I den första filmen jag la ut (posten ovan) har jag gjort ett försök att packa en aning hårdare än det är gjort i den "löst packade" varianten i detta klipp, men det är nog inte tillräckligt, eftersom det klipper mer än någonsin i den första filmen.

Kommentarer och tips mottas med tack!
 
Förresten, vid många av tillfällena där ljudet klipper i den första filmen så är det störningar i bilden samtidigt, vilket ju kan tyda på att "felet" ligger i kameran (som inte kan hantera vibrationerna vid full gas) mer än i micen, men jag tycker att det klipper betydligt mer i de test jag har med löst packad mic, jämfört med hårt packad mic, så det är väl en kombination av bägge delar antar jag...
 
Tycker alla lät bra på sitt sätt. Men mest autentiskt va löst inlindat.
 
.

Tycker att löst lindad mick låter bäst sålänge som du inte råkar ut för vindbrus. Skön film förd....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top