Film: Suzuki GSX-R1100 turbo

heimdal skrev:
denied.. funkar inte

Kopiera länken. Öppna ett nytt fönster (inte bara en ny browser-tab). Klistra in. Voila!

Blir det för många referer-länkar från en viss sajt så blockerar webserverprogramvaran hot-länkningen automagiskt.

hållundan skrev:
Alla turbohojar måste äta packboxar?!
Japp! Jag bytte förra sommaren men jag måste byta igen! Gaffelbenen är ganska oljiga... och jag har bara kört med turbo i år :) Jaja, det är snabbt gjort :tummenupp

Den rörde helt klart på sig! :yoparty
och ja, han speakern snackade väl ganska grötigt, men ni tycker väl vi "här uppe i mitten" snackar konstigt ;)

Richie skrev:
Den rörde helt klart på sig! :yoparty
och ja, han speakern snackade väl ganska grötigt, men ni tycker väl vi "här uppe i mitten" snackar konstigt ;)

Jo, det blir mycket växlande. Man kan inte dra så länge på växlarna innan de tar slut, och nu är den ändå drevad för strax över 340 km/h på femman :) Speakern är ju skåning, så det blir väl lite gröt... :hihi

Vill se mer! Vill se mer! Vill se mer! Vill se mer! Vill se mer! Vill se mer! Vill se mer!

:)

ZXRMANNEN skrev:
Ja det låter som om den går bra!. Men köp ett dialektfilter till kameramannen så blir det ännu bättre! :rofl

så jävla skönt att slippa höra snobbholmskan, länge leve kameramannen, fast han skulle nog behöva träna upp armen lite, fan va han skakar ibland.

Last edited:
Nisse977 skrev:
Vill se mer! Vill se mer! Vill se mer! Vill se mer! Vill se mer! Vill se mer! Vill se mer!

:)
Det kommer! Det kommer! Det kommer! Det kommer! :) Ska bara få ihop växellådan först... blev ett litet haveri där... jaja! Den är snart ihop igen så jag kan filma lite :tummenupp

lahi skrev:
Det kommer! Det kommer! Det kommer! Det kommer! :) Ska bara få ihop växellådan först... blev ett litet haveri där... jaja! Den är snart ihop igen så jag kan filma lite :tummenupp

Det ser jag fram emot!!

1. Vi skulle aldrig ha släppt Skåne till Danskarna, tycker både Skånska och 08otska är lika illa :D

2. Tycker din gixxer låter väldigt likt min hoj på tomgång och då är den ändå encylindrig, måste ha varit riktigt felinställda förknasare eller ? :va

3.Mittendelen av filmen är bäst, hur mycket hade du på rakan innan du slog av?

4. Kul att folk gör film :tummenupp

Slappa skrev:
1. Vi skulle aldrig ha släppt Skåne till Danskarna, tycker både Skånska och 08otska är lika illa :D

2. Tycker din gixxer låter väldigt likt min hoj på tomgång och då är den ändå encylindrig, måste ha varit riktigt felinställda förknasare eller ? :va

3.Mittendelen av filmen är bäst, hur mycket hade du på rakan innan du slog av?

4. Kul att folk gör film :tummenupp
Jo, den låter lite annorlunda i filmen pga. väldigt osynkade förgasare. Men det är fixat nu, så nu låter den som den ska :)
Kommer inte riktigt ihåg hur fort det gick men har för mig att det var runt 260 eller strax över. Osäker, men runt där iaf. Var ju en bit in på 5:an och den är drevad för strax över 340 vid 10500 varv.

lahi skrev:
Kommer inte riktigt ihåg hur fort det gick men har för mig att det var runt 260 eller strax över. Osäker, men runt där iaf.

Hur lång var rakan ca?

Var ju inte dåligt alltså, vad ska du ha för o konvertera en hoj? :D

Skönt med folk som uppskattar fartens tjusning! !!!!!!!!!!
lahi skrev:
Nu har vi (jag och en polare) gjort en liten film med min GSX-R1100 turbo! Väldigt amatörmässig och helt oredigerad, men ändå... går att kolla på iaf. Dagen efter jag hade fått hem hojen från bänkningen så filmade vi lite på en raka här i krokarna (två månader sedan) och den har polaren äntligen gjort en enkel film av. Väldigt enkel. Han bara tog filmen från kamaren och gjorde om den till mpg, så där är lite dötid på något ställe, men det är bara att spola... Inget filmande från tanken, bara från vägkanten, men ändå. Man kan se det som en liten teaser, så ni har något att titta på tills den andra filmen är klar! Kommer en bättre sen (som även är något redigerad :hihi ) Ps. Höj gärna ljudet, men skruva ner igen när fotografens kommentarer kommer... :rolleyes: ds.

Det är lite bludder lite här och var i filmen, men det berodde på att förgasarna var väldigt osynkade. Det är fixat nu så nu bluddrar den inte längre!

Håll tillgodo!!!
http://the.yellow-b.us/lahi/gsxrturbo.mpg

Slappa skrev:
Hur lång var rakan ca?

Var ju inte dåligt alltså, vad ska du ha för o konvertera en hoj? :D
Jadu, hur lång rakan är vet jag inte riktigt... borde vara runt 700-800 meter, men det är bara min uppskattning. Men sen gasade jag inte på hela heller så jag är lite osäker på sträckan. Men jag kan mäta sen när jag fått ihop hojen igen. Du kan jag ju återkomma med en hastighetsuppgift som jag vet stämmer helt också :hihi

Nja, jag hjälper gärna till med tips, men att konvertera en hoj till får jag nog vänta med... var så mycket jobb så jag står nog över ett tag :rolleyes:

snel_hest skrev:
när kommer det mera film då?
Jadu, bra fråga... har inte kunnat filma något pga semestrar mm, men det börjar bli dags att ta tag i det nu. Jag, kameraägaren (inte min kamera) och snubben som ska filma har börjat jobba igen nu efter semestern, så nu träffar jag dem ibland iaf! Kan inte säga när film kommer, men det kommer iaf! Om vi får loss tummarna :hihi

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back